ستارگانی از آمریکای جنوبی در روسیه

ستارگانی از آمریکای جنوبی در  روسیه

در فاصله کمتر از یک هفته به  آغاز جام جهانی، تیم ویکری، مفسر فوتبال، بازیکنانی که ارزش دیده شدن به عنوان نماینده قاره آمریکای جنوبی در روسیه را دارند معرفی کرده است.

کریستین پاون آرژانتین


آرژانتین
کریستین پاون | سن: 22 بازی ملی: 5 گل زده: 0


این بازیکن در سن 18 سالگی به بوکاجونیورز پیوست و در 4 فصل موفق شد نمایش خوبی داشته باشد. پاون در 60 مسابقه 17 گل به ثمر رساند . بر اساس خبرها بارسلونا به تازگی با توصیه لیونل مسی خواهان به خدمت گرفتن او شده است.
نظر ویکری: بازیکنی که مذاکرات زیادی با اروپای‌ها داشته اما هنوز در آرژانتین ریشه دارد. این وینگر جوان که برای بوکاجونیورز بازی می‌کند و راست پاست توانایی بازی در منقطه چپ زمین را نیز دارد و این بدین معناست که او حریف آنخل دی ماریا برای حضور در ترکیب ثابت آرژانتین است. در بازی دوستانه برابر هاییتی او از روی نیمکت بلند شد و کار ترکیبی خوبی با مسی انجام داد بنابراین احتمال بازی کردنش زیاد است.

جیووانی لوسلو آرژاننتین

جیووانی لوسلو | سن: 22 بازی ملی: 4 گل زده: 0

لوسلو 22 ساله در جولای 2016 به دنبال پیشرفت فوتبال خود با قراردادی 8.5 میلیون یورویی به تیم پاریسن ژرمن پیوست. این هافبک در ابتدای فصل قبل به صورت قرضی در تیم باشگاهی قبلی خود باقی ماند اما در تابستان با پاریسن ژرمن ارتباط گرفت و نقشی اساسی در درخشش این فصل این باشگاه داشت.
نظر ویکری: فکر می‌کنم او شناخت شده‌تر از پاوون است اما یک هافبک چپ پای سنتی است که می‌تواند رقابت بزرگی در پیش داشته باشد.

ماریکینیوس برزیل

برزیل
ماریکینیوس | سن: 24 بازی ملی: 25 گل زده: 0

ماریکنیوس، هم بازی لوسلو در پارک دپرنس، این مهاجم قدرتمند موفق شد تا در 38 بازی لیگ در این فصل 29 گل به ثمر برساند. با توانایی بازی در دفاع راست یا هافبک دفاعی، او برای اولین به عنوان جایگزینی برای تیاگو سیلوا که خودش نقشی محوری در تیم‌هایش داشته است، برزیل را ترک کرد.
نظر ویکری: بیشتر بازیکنان شناخته شده‌اند اما به هرحال او یکی دیگر از بازیکنان پاریسن ژرمن است هرچند من فکر می‌کنم که او به اندازه کافی شناخته شده نیست. او برای جایگاهش در ترکیب اصلی تلاش می‌کند. او در تمام دیدارهای مقدماتی انتخاب اول بود. به نظر من او یک دفاع وسط بسیار کلاسیک و سریع است که می‌تواند به سرعت طول زمین را طی کند. او یکی از دفاع وسط‌هایی است که به قدری خوب است که به آنها توجه نمی‌شود.

یری مینا کلمبیا

کلمبیا
یری مینا | سن: 23 بازی ملی: 12 گل زده: 3

در ابتدای 2018 حواشی اطراف یری مینا بعد از امضای قرارداد با بارسلونا بسیار زیاد بود. دو سال پیش این بازیکن به پالمیراس کمک کرد تا بعد از 22 سال به عنوان قهرمانی لیگ برسد. او اولین کلمبیایی است که به بارسا پیوسته و با پای برهنه به نشانه‌ی احترام به روی صحنه آمد اما برخلاف جو رسانه‌ای، عملکرد نه چندان قوی او اینطور نشان می‌دهد که همه چیز پیش از شروع شدن پایان یافته است. آیا جام جهانی پنجره نقل و انتقالات را برای یری مینا باز خواهد کرد؟
نظر ویکری: این بازیکن مدافع وسطی است که به خدمت بارسا در آمد هرچند ممکن است در لیست مازاد قرار بگیرد. با وجود تمامی ایرادات این بازیکن استایل تاثیرگذاری دارد که در هوا و زمین از عملکرد فوق العاده‌ای برخوردار است.

ویلمار باریوس

ویلمار باریوس | سن: 24 بازی ملی: 10 گل زده: 0

باریوس، یکی از دیگر از اعضای تیم بوکاجونیورز، هافبک مبارزی است که در طول دوران کوتاه حرفه‌ای خود در 150 بازی لیگ به میدان رفته است. نحوه بازی خاص او توجه بسیاری از تیم‌های اروپایی را به خود جلب کرده است.
نظر ویکری: این هافبک دفاعی با تاتنهام ارتباط گرفته است اما احتمالا در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش در فرانسه حاضر نخواهد بود بلکه بازیکن ذخیره برای کارلوس سانچز، هافبک سابق استون ویلا، است. او جوانی خاویر ماسکرانو را به یاد من می‌آورد که تکل‌های سرسختی داشت.
خوان فرناندو کوینترو | سن: 25 بازی ملی: 14 گل زده: 2
به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان نسل خود از ابتدای دوران حرفه‌ای، کوینترو هنوز به سقف انتظارات نرسیده است. او در 2013 به پورتو پیوست اما موفق به حضور در ترکیب اصلی نشد و سه بار به عنوان یار قرضی به سایر تیم‌های پیوست که آخری آن تیم ریورپلاته است که تا ژانویه 2019 او را در اختیار دارد.
نظر ویکری: من کوینترو را هم دوست دارم. او بازی سازی چپ پا است که تنها 25 سال سن دارد. او در آخرین جام جهانی گلزنی کرد و این گل زندگی ورزشی او را تغییر داد. او اضافه وزن پیدا کرده و حتی به رها کردن فوتبال و آغاز کردن موسیقی نیز فکر می‌کرد. شانس بازی کردن در یک جام جهانی دیگر واقعا او را سرحال کرد و او به ترکیب کلمبیا بازگشت. ممکن او در ترکیب اصلی نباشد اما مانند اسلحه‌ای بر روی نیمکت است چرا که او بازی سازی است که توانایی عبور از مدافعان را دارد. او قوه تخیل و دید خوبی دارد.

رناتو تاپیا پرو

پرو
رناتو تاپیا | سن: 22 بازی ملی: 28 گل زده: 3

ستارگان جوان بسیاری به تازگی در لیگ برتر انگلیس شروع به درخشش کرده‌اند که به امید آینده‌ای روشن ازکشور خود مهاجرت کردند. این واقعیت درباره رناتو تاپیا صدق می‌کند. او پیش از این به دلیل قد کوتاهش توسط لیورپول رد شد و در سال 2013 به توئنته پیوست تا به نحوه فوتبال بازی کردن عادت کند و در سال 2016 راهی فاینورد شد. این بازیکن در 3 فصل 31 گل به ثمر رساند تا نمایشی یک دست و متناوب داشته باشد.
نظر ویکری: او مرد اصلی و به باور من یکی از مهمترین بازیکنان کناری است. او برای فاینورد در هلند بازی می‌کند. او قوی است، به مهاجمان کمک می‌کند، به خوبی از پس کارهای دفاعی برمی‌آید و من فکر میکنم که تعادل کناره ها باشد. او به طور قطع بازیکنی است که می تواند توجه جهان را در جام جهانی به خود جلب کند.

ادیسون فلورز

ادیسون فلورز | سن: 24 بازی ملی: 26 گل زده: 9

با وجود اینکه او تنها 7 سال در فوتبال حرفه‌ای حضور داشته اما بارها در باشگاه آتلانتیک در رفت و آمد بوده است. این باشگاه در  سال 2011 او را به تیم ویا رئال بی فروخت که حرکت رو به جلویی برای این مهاجم بود. دو سال بعد او دوباره به یونیورسیتاریو بازگشت و پس از آن یک بار دیگر مورد توجه باشگاه‌های اروپایی قرار گرفت و در سال 2016 با قراردادی به مبلغ یک میلیون یورو به دانمارک رفت که بیشتر از هرجای دیگری برای او راحت بوده است.
نظر ویکری: فلورز با توانایی بازی در گوشه ها، هافبک تهاجمی یا هافبک وسط یک بازیکن بسیار انعطاف پذیر است. او پای چپ خوبی دارد که می‌تواند قدرت شگفت انگیزی در شوت هایش داشته باشد.

رودریگو بنتانکور اروگوئه

اروگوئه
رودریگو بنتانکور | سن: 20 بازی ملی: 6 گل زده: 0

پس از رشد در رده های پایه بوکاجونیورز، این بازیکن بخشی از قرارداد بازگشت کارلوس توز به تیم قبلی خود در سال 2015 بود. بر اساس این قرارداد با بازگشت توز، این بازیکن جوان به یوونتوس می پیوست و دو سال بعد که توز به بوکا پیوست این بازیکن نیز به تورین سفر کرد. در 20 سالگی بنتانکور نیز نقش کوچکی در هفتمین قهرمانی پیاپی این باشگاه در سری آ داشت هرچند زمان زیادی برای پیشرفت برای این بازیکن وجود دارد.
نظر ویکری: این تیم استعداد زیادی دارد و خصوصا در منطقه هافبک از نیمکت خوبی نیز برخوردار است. او از نظر من بازیکن بسیار خوبی است اما بار زیادی در طول این جام جهانی بر دوش او قرار دارد. او معمولا به عنوان بازیکن اصلی برای یوونتوس به میدان نرفته است اما اروگوئه به اندازه تمام دنیا بر روی او حساب کرده. آنها فکر می کنند او بازیکنی است که می تواند نبض بازی را از میانه زمین در اختیار بگیرد و نقش کلیدی در کناره زمین در زمان تحمل فشار از سوی تیم های رقیب دارد.

مکسی گومز

مکسی گومز | سن: 21 بازی ملی: 2 گل زده: 0

مکسی گومز یک مهاجم ذاتی است که با به ثمر رساندن 28 گل در 47 بازی لیگ خود در دو فصل اول فوتبال خود در باشگاه دفنسور اسپورتینگ خود را به فوتبال اروگوئه معرفی کرد. پیوستن به سلتاویگو پاداش او بود و تعداد کمی می توانند شروع موفقی در سفر به کشوری دیگر داشته باشند. او در مجموع 18 گل در این فصل به ثمر رساند و آینده بسیار روشنی دارد.
نظر ویکری: شاید او بازیکنی برای آینده باشد و شانس چندانی در این جام جهانی به دست نیاورد اما او مثل یک گاو نر ساخته شده و می تواند یک اسلحه بر روی نیمکت باشد. به طور قطع او باید ذخیره سوارز و کاوانی باشد اما فصل درخشانی را پشت سر گذاشته و به باور من او آینده خط حمله اروگوئه است.