جام جهانی متشنج

جام جهانی متشنج

توپ بازی جام جهانی هنوز به گردنش درنیامده است و هنوز جو بسیاری از رختکن‌های تیم‌های ملی بسیار متشنج است. از آرژانتین تا اسپانیا و فرانسه و انگلیس نمونه‌های جنجالی در فاصله کمی به رقابت‌ها هستند.

فرانسه


انتشار لیست نهایی دیدیه دشام برای روسیه و غیبت آدرین رابی، بازیکن تیم پاریسن ژرمن، یکی از شگفت انگیزترین اتفاقات بود. این بازیکن که در لیست استندبای قرار گرفت تصمیم گرفت تا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کند  که او به دلیل اینکه نخواسته در خدمت سرمربی باشد، خط خورده است.

بلژیک


اتفاق مشابهی در تیم بلژیک افتاد. روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، تصمیم گرفت تا ناینگولان را حذف کند و این یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات جام جهانی اخیر بوده است. هافبک رم از فرصت استفاده کرد تا از بازی ملی خداحافظی کرد و اعلام کرد که هرگز به تیمی باز نخواهد گشت.


آرژانتین

مسی در تمرین تیم ملی آرژانتینمسی در تمرین تیم ملی آرژانتین


مشکل در این تیم بازیکنان حاضر در فهرست آرژانتین  نیست بلکه دیدارهای دوستانه این تیم پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی است. همه چیز به نظر خوب پیش می‌رفت تا اینکه آرژانتین دیدار تدارکاتی در برابر اسرائیل در اورشلیم را برنامه ریزی کرد اما بازیکنان از حضور در زمین به دلیل تامین امنیت خود سر باز زدند.
به هرحال حامی مالی بازی اعلام کرد که دو میلان دلار به فدراسیون فوتبال آرژانتین پول پرداخته شده و 45000 بلیت بازی در عرض دو ساعت فروخته شده است.

انگلیس

انگلیس از کمند حاشیه دور نماند. رحیم استرلینگ بعد از انتشار عکسی از یک تتو بر روی پای راستش مورد انتقاد شدید قرار گرفت. او مجبور به ارائه دلایل خود برای این کار شد.

اسپانیا


آلوارو موراتا و سرخیو روبرتو به دلایل سیاسی از تیم خط خوردند. پس از تغییرات سیاسی اخیر در اسپانیا، رییس جمهور جدید این کشور، پدرو سانچز، به دیدار تیم ملی اسپانیا رفت و یک نفر در این میان رفتاری خاص داشت.
دیوید دخیا حاضر به تشویق سانچز نشد.

دلیل؟ انتقاد او هنگامی که رسوایی پرونده تراب شکست خورد.

ایران

جشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه 2018 در ورزشگاه آزادیجشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه 2018 در ورزشگاه آزادی


کارلوس کی‌روش مجبور به جنگ بسیاری بر سر تیم ملی دلخواه خود برای حضور در روسیه شد. این مربی یک سال پیش بعد از اینکه مربیان تیم‌های باشگاهی حاضر نشدند تا بازیکنان خود را برای آماده سازی در اختیار تیم ملی قرار دهند، از سمت خود استعفا کرد. سرانجام مدیران فدراسیون فوتبال ایران با این درخواست مخالفت کردند و این سرمربی به کار خود با تیم ملی ادامه داد.

مکزیک


خوان کارلوس اوسوریو از سمت خود اخراج شد و به او گفته شد: به کشورت برگرد میمون! این مربی کلمبیایی نمیخواست اهمیت زیادی به جام جهانی می‌دهد اما می‌خواست که بر کار خود تمرکز کند.

آلمان

قهرمان جهان به دلیل غیبت لروی سانه، ستاره منچسترسیتی، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. انتقاد دیگری که به این تیم وارد است نیمکت نشینی آندره ترشتگن، که به باور بسیاری بهترین دروازه بان جهان در حال حاضر است، به دلیل فیکس بازی کردن مانوئل نویر در ترکیب این تیم است که تقریبا تمام فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده است. دروازه بان بارسلونا بعد از اعلام این موضوع توسط یواخیم لو ناراحتی خود از این اتفاق را پنهان نکرد.

استرالیا
تیم کیهیل به چهارمین تجربه خود در جام‌های جهانی بسیار نزدیک بود اما برت فن مارویک، سرمربی استرالیا، او را به این متهم کرد که تنها به دلایل تبلیغاتی قصد شرکت در جام جهانی را دارد. کیهیل نماینده کلتکس، یکی از شرکت‌های سوختی و بزرگترین حامی مالی فدراسیون فوتبال استرالیا است و همین موضوع شک هواداران و کادر فنی استرالیا را برانگیخت.