بازیکنان مکزیک و شرکت در مهمانی مجلل

بازیکنان مکزیک و شرکت در مهمانی مجلل

همه درباره خبری که یکی از رسانه‌های محلی مبنی بر مهمانی مجلل بازیکنان مکزیک که با استخدام چند بادیگارد همراه بود، صحبت می‌کنند اما این چیزی را تغییر نمی‌دهد.

شاید این تیم بدون به بار آوردن چند رسوایی دیگر تیم مکزیک نباشد.

پیش از این میگوئل هررا با یک مفسر در سال 2015 درگیر شد، با چند کارگر جنسی پیش از رقابت‌های کوپا آمریکا در سال 2011 در اکوادور دیده شد، کارلوس ولا و افرین خوارز بعد از یک تهدید دوستانه و استفاده از مواد نیروزا در سال 2013 محروم شدند.

این بار رسانه مکزیکی TVNotas ادعا کرده که چند بازیکن مکزیک در یک مهمانی غیر متعارف بعد پیروزی 1 – 0 روز شنبه در برابر اسکاتلند حضور پیدا کردند و ظاهرا 30 محافظ نیز استخدام کردند. این بازیکنان از ساعت 10:30 از اردو خارج شده و تا 4 عصر روز بعد بازنگشتند.

داستان خیلی به درازا نکشید و التری با وجود اینکه احتمالا تا آخر تابستان تیتر یک روزنامه‌ها خواهد بود در جلسه تمرینی روز سه شنبه شرکت کرد. خبر مهم این بود که دیگر ریس جدا از تیم تمرین کرد.

می‌توان عکس‌هایی را از زنانی با لباس‌های غیر معمول در اطراف محلی که اوکائو و برادران دوس سانتوس در آن هستند، دید.

منابع خبری به نقل از یک منبع آگاه ناشناخته خبری را منتشر کردند که این فرد درآن مدعی شد که علاوه بر آن سه بازیکن کارلوس سالسدو، رائول خیمنز، هکتور هررا، خسوس گالاردو و مارکو فابیان نیز در آن مهمانی حضور داشتند. چند اشتباه معمول نیز مانند محل برگزاری مهمانی که جایی به جز شهر برگزاری اردوی تیم ملی مکزیک بود در این خبر دیده می‌شد که ممکن بود بازیکنان مکزیک بعد از پایان بازی خود را به آنجا رسانده باشند. اما تردیدهای بسیاری درباره این سخنان مطرح شده است. به نظر می‌رسد در یکی از تصاویر لیوانی حاوی مشروبات الکلی دیده می‌شود اما این دلیل بر این نیست که چیزهای بیشتری در این مهمانی اتفاق افتاده باشد.

دقیق شدن در جزئیات این اتفاق دشوار است مگر اینکه این چیزی باشد که واقعا بخواهید. این افراد، بزرگسالانی هستند که حق دارند برای گذراندن زمان خود تصمیم بگیرند. آنها مردانی هستند که شغل خود را دارند و حق تصمیم گیری برای زمان آزاد خود را نیز دارند. اگر این بازیکنان تصمیم گرفتند که در یک مهمانی حاضر باشند و محافظانی با بدن‌های بسیار ورزیده انتخاب کنند این حق آنهاست. 

این از آن دست داستان‌هایی نیست که از نظر اخلاقی مورد سرزنش قرار بگیرد. این کار به این دلیل احمقانه است که این چشم یک ملت به نحوه عملکرد این بازیکنان بسته شده و در انتظار پیروزی آنهاست. بسیاری از مفسران به این نکته اشاره کردند که تعدادی از این بازیکنان متاهل هستند. البته که هیچ مدرکی از هیچ بازیکنی در دست نیست. احتمالا بازیکنانی که متاهل هستند بحث‌هایی در این باره خواهند داشت و این قبیل کارهای بیرون زمین ممکن است بر عملکرد آنها در داخل زمین تاثیر بگذارد.

همزمان این موضوع چه ربطی به ما دارد؟ برنامه تیم ملی یک راز نیست. مدیر تیم‌های ملی به آنها اعلام کرده بود که 28 بازیکنی که هفته‌ها پیش به اردوی تیم ملی دعوت شدند، یکشنبه شب به کپنهاگن پرواز می‌کنند تا فرصت استفاده و معاشرت با خانواده خود را داشته باشند.سایت ریپورت خبر داد که تعدادی از همسران بازیکنان آنها را همراهی خواهند کرد. هررا با اجازه کادر فنی در جلسه تمرینی روز چهارشنبه شرکت نکرد اما مشخص نیست که این موضوع به اتفاق رخ داده مربوط باشد.

بعضی از بازیکنان بسیار ساده از کنار این اتفاق عبور کردند. چیچاریتو به یک شام تولد رفت در حالی که کارلوس ولا با توجه به شایعات و اتفاقات رخ داده از حاضر شدن در دید عموم خودداری کرد.

اما کاری که این بازیکنان کردند احتمالا با کار بسیاری از مردم عادی تفاوتی ندارد. بسیاری از مردم در طول تعطیلات کارهایی می‌کنند که ممکن است بر روی بازده کاری و عملکرد آنها در روز آغاز هفته یا در طول هفته اثرگذار باشد. این موضوع بسیار مهم بود اگر شب قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی انجام می‌شد. اما این یک سفر کوتاه بعد از دیداری دوستانه بود. ورزشکاران نیز انسان هستند. گاهی تصمیمات اشتباه می‌گیرند. این تصمیمات آسیبی به کسی نرسانده است. 

فدراسیون فوتبال مکزیک نیز بسیار خوب شرایط را مدیریت کرد و واکنش منفی به اتفاقات نشان نداد.

کانتو، از مقامات فدراسیون فوتبال مکزیک گفت: " این یک روز تعطیل بود و ما با علم به این موضوع ریسک استراحت دادن به بازیکنان را پذیرفته بودیم. واقعا این درباره اینکه ما از این کار خوشمان می‌آید یا نه نیست، ما به سادگی باید این را روشن کنیم که آنها در هیچ جلسه تمرینی یا تیمی غیبت نکردند. "

رافا مارکز نیز صحبتی سخت گیرانه با بازیکنان داشت و به نظر می‌رسد این تنبیه خوبی برای آنها بود. باهوش باشید، باعث ایجاد حاشیه نشوید، و همه چیز را بیشتر از این که هست برای ما سخت نکنید.

بسیاری از مردم سعی دارند که سخت گیر نباشند و بگویند که شرکت بازیکنان در یک مهمانی برایشان اهمیتی ندارد اما در فاصله دو هفته مانده به جام جهانی کمی زود است. پس چه زمانی این کار درست است؟ باید پس از دیدار برابر ولز که در فاصله کمی از مسابقه بعدی قرار داشت این اتفاق رخ می‌داد؟ چه زمانی همه با هم در مکزیکو سیتی بودند؟

واقعیت این است که هرچه مردم بیشتر سعی کنند که این اتفاق را یک رسوایی بدانند یا بازیکنان را متهم کنند، پیشرفتی در وضعیت تیم ملی مکزیک اتفاق نخواهد افتاد. مهمترین خبر روز شنبه درباره بازگشت ریس به تمرینات تیمی بود.