نژادپرستی می‌تواند مسابقات جام جهانی را متوقف کند

نژادپرستی می‌تواند مسابقات جام جهانی را متوقف کند

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، گفت که داوران در جام جهانی این اجازه را دارند تا در صورت وقوع نژاد پرستی بازی را نیمه کاره رها کنند. نگرانی‌هایی وجود دارد که رقابت‌های جام جهانی که در روز پنج شنبه در روسیه آغاز می‌شود با معضلاتی از قبیل مشکلات تاریخی کشور روسیه روبرو شود.

دنی رز، مدافع انگلیس، اعلام کرده است که خانواده‌اش به دلیل ترس از آزار و اذیت به روسیه سفر نخواهند کرد و این در حالی است که گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس، روز چهارشنبه از این بازیکن حمایت کرده است. اینفانتینو می‌گوید احتمال رخ دادن هر اتفاقی در جریان بازی وجود دارد و نسبت به عواقب جدی چنین رخدادهای تذکر داد.

ورزشگاه لوژنیکی در مسکو، هفت مسابقه جام جهانی در این ورزشگاه برگزار می شود.

او گفت: " منظورم این نیست که درباره تبعیض، حقوق بشر یا امنیت نگرانیم اما این مسائل را بسیار جدی می‌گیرم. ما تمامی تدابیر امنیتی را برای برگزاری موفق جام جهانی در نظر داریم. اقدامات خاصی را برای مقابله با این حوادث در نظر گرفتیم و به داوران این قدرت را دادیم که در صورت مشاهده تبعیض و نژادپرستی مسابقه را متوقف کرده، به تعویق انداخته یا به طور کلی نیمه کاره رها کنند. ما یک سیستم بررسی داریم و عواقب فوری در صورت رخ دادن هر اتفاقی در انتظار فرد خاطی خواهد بود. قطعا امیدواریم چنین حوادثی پیش نیاید و به همه هشدار می‌دهیم که اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد عواقب بسیار جدی خواهد داشت. "

بیست و یکمین دوره جام جهانی که در روسیه برگزاری می‌شود اولین دوره‌ای خواهد بود که در آن از تکنولوژی ویدیویی کمک به داوران یا VAR استفاده می‌شود.

تکنولوژی VAR در روسیه استفاده می شود - اینفانتینو اصرار دارد که آماده است تا در بالاترین سطح فوتبال استفاده شود.

استفاده از این ابزار پیش از این گاهی با مسائلی روبرو بوده اما اینفانتینو باور دارد: " فوتبال برای معرفی این تکنولوژی آماده است. ما در دو سال گذشته بارها آن را آزمایش کردیم. مطالعاتی بسیاری بر روی آن انجام دادیم. این تکنولوژی 100 درصد مشکلات را حل نمی‌کند اما کمک بزرگی به داوران است و ما باید در حد توانمان به آنها کمک کنیم. در سال  2018 پذیرفتن اشتباهات از سوی داوران برای کسانی که در ورزشگاه یا در منزل حضور دارند، قابل قبول نیست و این اشتباهات از هرکس می‌تواند سر بزند چرا که آنها انسان هستند. تنها کسی که از تمام مسائل مطلع نیست داور است و این به این خاطر نیست که نخواهد بداند بلکه به این دلیل است که ما دانستن را برای او ممنوع کردیم. حالا به او اجازه اشراف به مسائل را می‌دهیم و این عدالت بیشتری به بازی خواهد آورد. همیشه این داور است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت. "