مربی سابق پوگبا: همه بر علیه او هستند

مربی سابق پوگبا: همه بر علیه او هستند

سرمربی سابق تیم ملی زیر 21 سال فرانسه معتقد است که اگر فشارها بر روی پوگبا تا این حد زیاد نباشد بازیکن خوبی است. پیر منکووسکی مربی سابق هافک منچستریونایتد معتقد است که پوگبا قربانی موفقیت‌های خود شده است. 

بیشتر توجه‌ها به تیم ملی فرانسه پیش از جام جهانی روسیه به پوگبا معطوف شده است ودر واقع همه درباره این موضوع صحبت می‌کنند که چرا بازیکنی که پیش از این لقب گران قیمت‌ترین بازیکن جهان را نصیب خود کرده بود، دیگر درخشش سابق را ندارد.

این موضوعی است که پوگبا نیز آن را تایید کرده و اعتراف کرده که باعث ناامیدی‌اش شده است اما منکووسکی معتقد است که چنین انتقادهایی از یک بازیکن 25 ساله ناعادلانه است.

او در مصاحبه با نشریات فرانسوی گفت: " ما همیشه فکر می‌کنیم که او می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. اما او خیلی زود رشد کرد. اگر او همین امروز کشف شده بود، ما معتقد بودیم که او بازیکن فوق العاده‌ای است. انتظارات ما از او بسیار بیشتر است چرا که درخشش او در 19 سالگی را دیدیم. همه او را ستایش می‌کردند. او بی نظیر بود. او پیش از این تمامی مرزها دیده شدن را رد کرده است. این اتفاق رسانه‌ها را نیز خشنود کرد و او بیش از حد توجه آنها را کسب کرد. شاید این برای او کافی نبود. امروز او همچنان سطح خود را دارد اما ما می‌خواهیم پیشرفت بیشتر او را ببینیم. چیزی که به او ضربه زد نحوه بازی اوست. او همیشه در تلاش است و تلاش او برای در اختیار گرفتن توپ تاثیر گذار است. ریتم بازی او غیرمعمولی است. او ماهیچه‌هایی قدرتمند دارد و سرش را بالا نگه می‌دارد. "

اعتماد  به نفس این بازیکن موضوعی است که گاهی یک ضعف تلقی می‌شود اما منکووسکی اینطور فکر نمی‌کند.

او در این باره می‌گوید: " او همیشه به خودش باور دارد. در ابتدا این اتفاقی بسیار خوشایند تلقی می‌شد، این ویژگی می‌توانست او را بسیار بالا ببرد اما شاید امروز کمی بیش از اندازه شده است. ما می‌خواهیم که او به پیشرفت خود ادامه دهد و بازیکنی شگفتی ساز شود. اما او هم انسان است و از انتقادهای بیش از اندازه ضربه می‌خورد. او نباید اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و به خودش شک کند. ما می‌دانیم که او ارزش رسیدن به مقام بالاتری را دارد. او حالا تغییر نخواهد کرد. "

پوگبا در 53 بازی برای تیم ملی فرانسه به میدان رفته و 9 گل نیز به ثمر رسانده است. انتظار می‌رود که او هافبک وسط تیم دیدیه دشام در تابستان امسال در روسیه باشد که تلاش می‌کنند تا دومین عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند. فرانسه در اولین دیدار خود در جام جهانی روسیه به مصاف استرالیا می‌رود و سپس با دانمارک و پرو روبرو خواهد شد.