لغو بازی دوستانه رژیم صهیونیستی و آرژانتین

لغو بازی دوستانه رژیم صهیونیستی و آرژانتین

بازی دوستانه رژیم صهیونیستی و آرژانتین، پس از تهدید مسی، لغو شد. آلبی سلسته آخرین دیدار دوستانه خود در برابر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به جام جهانی را به دلیل اینکه باعث اعتراضات بسیاری شد، لغوکرد.

این بازی پس از تشدید شدن تهدیدها علیه مسی و اعتراضات گسترده لغو شد. منابع خبری در آرژانتین گزارش دادند پس از اعلام این تصمیم مقامات فدراسیون فوتبال فلسطین بسیار خوشنود شدند. جبرئیل رجوب، رییس فدراسیون فوتبال فلسطین، با اعلام این موضوع که اگر ستاره آرژانتینی در دیدار برابر رژیم صهیونیستی در اورشلیم حضور پیدا کند، هواداران باید عکس و لباس‌های او را آتش بزنند باعث تشدید شدن شدت اعتراضات شده بود.

حالا سفارت رژیم صهیونیستی این خبر را تائید کرده که غیر نظامیان حاضر در این منقطه با تهدیدها و تحریکات علیه مسی، ستاره بارسلونا، غریبه نیستند. 

در این بیانیه آمده: " سفارت رژیم صهیونیستی در کمال ناراحتی باید اعلام کند که دیدار دوستانه بین تیم‌های فوتبال آرژانتین ورژیم صهیونیستی که بنا بود روز شنبه 19 خرداد به عنوان بازی دوستانه پیش از جام جهانی روسیه برگزار شود، لغو شد. تهدیدها و تحریکات بر علیه لیونل مسی که منطقا همدردی هم تیمی‌ها و احساس ترس آنها را برانگیخته بود برای مردم حاضر در این منطقه غریبه نیست.  دوستی بین آرژانتین و رژیم صهیونیستی که به زودی 70 ساله خواهد شد تنها درباره یک بازی فوتبال نیست. کشوری آزاد با تنوع ادیان ( شامل یهودی، مسلمان و مسیحی ) همیشه در انتظار فرصتی برای هم بازی شدن با ستاره‌های ورزشی آرژانتین است. "

مهاجم آرژانتین، گونزالو هیگواین، نیز با توجه به اخبار منتشر شده معتقد است که سلامت بازیکنان بر هر چیزی الویت دارد. او گفت: " فکر می‌کنم در آخر تصمیم درستی اتخاذ شد. حالا که گذشته باید بگو که سلامتی و احساس امنیت ما از هر چیزی مهم‌تر است. ما فکر می‌کنیم نرفتن به این بازی کار درستی بود. "

حالا بازی بعدی آرژانتین افتتاحیه گروه چهارم در برابر ایسلند در 26 خرداد است و این تیم تنها یک دیدار تدارکاتی پیش از جام جهانی برگزار کرده که در طول آن با 4 گل هاییتی را از پیش رو برداشته است. این اتفاق بدون شک تاثیر منفی بر برنامه‌های جرج سمپائولی برای آماده سازی تیم ملی آرژانتین داشته است و بعید به نظر می‌رسد که در فاصله کوتاه تا آغاز جام جهانی بتوان دیدار دوستانه دیگری برای تیم ملی آرژانتین تدارک دید.