مروری به عملکرد دفاع چپ‌های ایران در جام جهانی/ پلی برای لژیونر شدن

مروری به عملکرد دفاع چپ‌های ایران در جام جهانی/ پلی برای لژیونر شدن

وبسایت رسمی برنامه نود - چند دفاع چپ ایران عملکرد خوبی در جام جهانی داشتند. ایران در چهار دوره حضورش در جام جهانی از شش دفاع چپ استفاده کرده است.

به گزارش سایت نود، ایران در این پست بد ظاهر نشده است و عملکرد خوب برخی دفاع چپ‌ها باعث لژیونر شدن آنها شده است.

1978-آندرانیک اسکندریان

اسکندریان در جام جهانی ۱۹۷۸ یکی از بازیکنان موفق ایران بود. با اینکه در بازی با اسکاتلند یک گل به خودی در کارنامه‌اش ثبت شد اما آنقدر خوب بازی کرد که پس از جام لژیونر شد. اسکندریان پس از جام جهانی به آمریکا رفت. اسکندریان در دو بازی مقابل هلند و اسکاتلند اخطار گرفت و بازی با پرو را از دست داد. او اولین ایرانی بود که در تاریخ جام جهانی دو اخطاره شد همچنین اولین گل به خودی هم به نام او ثبت شد.

1978-جواد الله‌وردی

محرومیت اسکندریان در بازی سوم ایران باعث شد تا فرصت بازی به جواد الله وردی برسد. ایران در آن بازی که با شکست چهار-یکش همراه شد نمایش خوبی نداشت، طبیعتا الله‌وردی هم خوب نبود. او عنوان می کند سرعت بال راست پرو از قهرمان سرعت ایران هم بیشتر بود و مهار او امکان پذیر نبود.

1998-مهرداد میناوند

در جام جهانی 1998 در هر سه بازی ایران در دفاع چپ به میدان رفت و نمایش خوبی داشت. همان بازی‌ها باعث شد تا میناوند راهی اتریش و تیم اشتروم گراتس شود. میناوند اگر کمی دقت داشت می‌توانست زننده گل اول ایران در جام جهانی 98 باشد او اما  در بازی با یوگسلاوی قدر پاس طلایی خداداد عزیزی را ندانست.

2006-محمد نصرتی

پست دفاع چپ ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ به این بازیکن رسید. نصرتی در اصل بازیکن دفاع چپ نبود اما برانکو ایوانکوویچ برای پرکردن این پست تیم ملی به او و ستار زارع اعتماد می کرد. نصرتی در بازی سوم ایران مقابل آنگولا در همان اوایل بازی آسیب دید.

2006-مهرزاد معدنچی

در جام جهانی 2006 محمد نصرتی 183 دقیقه در پست دفاع چپ بازی کرد و مهرزاد معدنچی هم 87 دقیقه در این پست به میدان رفت. در بازی با آنگولا معدنچی در ترکیب اصلی بود اما مصدومیت نصرتی باعث شد تا او یک خط عقب تر بیاید و در پست دفاع چپ بازی کند. معدنچی دو کارت زرد هم گرفت.

2014- مهرداد پولادی

یکی از سورپرایزهای ایران در جام جهانی 2014 بود. دفاع چپ ایران سالهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت تا اینکه کارلوس کی روش برای این پست به سراغ مهرداد پولادی آمد. این بازیکن یکی از بهترین های ایران در جام جهانی برزیل بود. در دفاع یک سد محکم بود. در بازی ایران-نیجریه به عنوان بهترین بازیکن ایران معرفی شد. در بازی با آرژانتین هم عالی کار کرد، دریبل زدن ستاره‌های گران قیمت آرژانتین به صحنه ماندگار حرفه ورزشی مهرداد پولادی تبدیل شد. دفاع چپ های ایران معمولا سرنوشت عجیبی پیدا می کنند. این سرنوشت به سراغ پولادی هم آمد و او هم پس از جام ملتهای آسیای 2015 به دلیل مشکلات خدمت سربازی از تیم ملی محو شد. پولادی هم مانند اسکندریان و میناوند پس از جام جهانی لژیونر شد اما او قطر را انتخاب کرد.

57189