بازیکنان جام جهانی: آماری که باید بدانید

بازیکنان جام جهانی: آماری که باید بدانید

سنگین‌ترین؟ کوتاهترین؟ جوان‌ترین؟ ما نگاهی به تمامی 736 بازیکن حاضر در جام جهانی خواهیم داشت و آمار کلیدی که باید از آنها بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

روز دوشنبه تمامی 32 تیم حاضر در جام جهانی روسیه فهرست 23 نفره خود را به همراه اطلاعات ضروری منتشر کردند.

ما تعدادی از آنها را انتخاب کردیم تا پیش از شروع رقابت‌ها شما را با آنها آشنا کنیم.

چه کسی سنگین‌ترین است؟

رومن تورس

در صدر جدول رومن تورس پانامایی قرار دارد که 99 کیلوگرم وزن او است. دفاع سیاتل بعد از به ثمر رساندن گل برتری در برابر کاستاریکا که با باخت آمریکا به ترینیداد و توباگو همراه بود و باعث راه یافتن پاناما به اولین جام جهانی خود شد، به یک قهرمان ملی تبدیل گشت.

پس از او چهار بازیکن 98 کیلویی قرار دارند که مگویر و در کمال شگفتی هری کین از انگلیس نیز در این بین دیده می‌شوند علموایف عبدالله از عربستان، وستگارد از دانمارک نیز در کنار آنها قرار می‌گیرند.

مهاجم کره جنوبی، شین ووک کیم نیز با 97 کیلوگرم به این مسابقات می‌رود که حدود 15 کیلو از دومین بازیکن سنگین وزن تیم خود که هیون کیم دروازه بان کره است، چاق‌تر است.

چه کسی سبک وزن‌ترین است؟

ژاپن سبک وزن‌ترین بازیکن جام جهانی را در پست هافبک تهاجمی در اختیار دارد که تاکاشی اینوی با 59 کیلوگرم است. او به تازگی از ایبار به رئال بتیس پیوسته و 21 بازی ملی در کارنامه خود دارد.

تالاکش اینوی  

چهره بعدی در لیست آشنا است. لینگارد از انگلیس با 60 کیلوگرم در رده دوم سبک وزن‌ترین بازیکنان حاضر در روسیه قرار دارد و در بازی اخیر دوستانه این تیم در برابر نیجریه بارها سرعت بالای خود را به رخ کشید.

پنج بازیکن نیز در رده سوم قرار دارند. مارتنز از بلژیک، موتینیو از پرتغال، ال بریک محمد از عربستان سعودی، ناندز و توریرا از اروگوئه.

چه کسی بلندترین است؟

قد بلندتر از همه بازیکنان در روسیه دروازه بان تیم ملی کرواسی، کالینیک، است که 201 سانتی متر بلندای قد او است و پس از او وستگارد با 98 کیلوگرم وزن و 200 سانتی متر قد است. فازیو از آرژانتین و کورتوا با 199 سانتی متر در رده سوم قرار دارند.

چه کسی کوتاهترین است؟

سه بازیکن در رده کوتاه قدترین بازیکنان جام جهانی قرار دارند. آلبرتو کوینترو از پاناما، الشرحی یحیی از عربستان سعودی و ژردان شقیری از سوییس که همگی 165 سانتی متر هستند. بعد از آنها وینگر مکزیک، خاویر آکوینو با 166 سانتی متر قرار دارد. مانوئل لانزینی و سالویو از آرژانتین، گواردادو از مکزک و بوسوفا از مراکش در رده سوم هستند.

چه کسی پیرترین است؟

مصر با در اختیار داشتن اسام الحداری، دروازه بان خود، که 45 سال و 4 ماهه است، پیرترین بازیکن را در جمع 23 بازیکن نهایی خود در جام جهانی دارد. در کمال ناباوری، جام جهانی 2018 اولین جام جهانی او است و اگر در ترکیب مصر حضور پیدا کند، رکورد ماندراگان بازیکن کلمبیایی را به عنوان پیرترین بازیکن حاضر در رقابت‌ها از آن خود خواهد کرد.

اسام الحداریاسام الحداری دروازه‌بان مصر 

بعد از او دفاع مکزیک، رافائل مارکز، قرار دارد که با 39 سال و 3 ماه سن و 6 سال جوان‌تر از الحداری رده دوم را از آن خود کرده است. او اولین در جام جهانی 2014 تبدیل به اولین بازیکنی شد که 4 دوره پیاپی جام جهانی کاپیتان تیم خود بوده است و حالا در روسیه این فرصت را دارد تا رکورد خود را گسترش دهد.

میزبان این رقابت‌ها نیز یک بازیکن باتجربه به نام سرگی ایگناشاویچ در ترکیب خود دارد که با 38 سال و 10 ماه سن پا به این مسابقات خواهد گذاشت. او که اولین بازی خود برای تیم ملی روسیه را در سال 2002 انجام داد حالا بیشترین تعداد بازی ملی در این کشور را در اختیار دارد.

چه کسی جوان‌ترین است؟

دانیل ارزانی ایرانی-استرالایی، هافبک تیم ملی استرالیا با 19 سال سن نه تنها جوان‌ترین بازیکن تیم خود بلکه جوان‌ترین بازیکن این رقابت‌ها نیز لقب گرفته است. هرچند او اولین بازی ملی خود را در دهم خرداد امسال انجام داده و احتمالا فرصتی برای حضور در میدان پیدا نخواهد کرد.

دنیل ارزانیدنیل ارزانی
 
دومین بازیکن جوان این دوره از جام جهانی کیلیان امباپه است که تنها 15 روز از ارزانی بزرگتر است. او تا به حال 13 بازی برای فرانسه انجام داده و 3 گل نیز به ثمر رسانده است و دومین بازیکن جوان تیم ملی فرانسه است که اولین بازی خود را تنها وقتی 18 سال و 3 ماه و 5 روزه بود در مارس 2017 برای این تیم انجام داد.

فرانسیس اوزو، دروزاه بان نیجریه، که در دیدار دوستانه هفته گذشته در برابر انگلیس به میدان رفت، 2 ماه از امباپه بزرگتر است. دروازه بان دیپورتیو لاکرونیا 5 بازی ملی در کارنامه خود دارد و دو بار نیز در فصل 2017 – 2018 برای تیم باشگاهی خود به میدان رفته است.