همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش یازدهم سعید عزت اللهی

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش یازدهم سعید عزت اللهی

وبسایت رسمی برنامه نود - جوان ترین بازیکن تیم ملی در بین نفرات اعزامی به جام جهانی روسیه، هافبک جنگنده ای است که جای خالی او در اولین دیدار تیم ملی در این رقابتها، باعث نگرانی هواداران شده و کی روش به دنبال یافتن جانشین مناسبی برای او در بازی با مراکش است.

به گزارش وب سایت نود، سعید عزت اللهی لژیونر فوتبال کشورمان در حالیکه هنوز به 22 سالگی نرسیده، در آستانه سفر به روسیه قرار دارد و در انتظار بزرگترین تجربه دوران فوتبالش در بزرگترین و مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان است. در ادامه مروری بر فعالیت های باشگاهی و ملی سعید عزت اللهی خواهیم داشت.

جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر

تنها هفته از تولد 16 سالگی او می گذشت که نامش همه جا بر زبانها افتاد؛ در محافل فوتبالی صحبت از حضور بازیکنی بود که در دیدار برابر راه آهن اولین بازی در لیگ برتر را انجام داده و با 16 سال و 25 روز توانست جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران لقب بگیرد. سعید عزت اللهی در تیم های پایه ملوان انزلی پرورش یافت و در پایان لیگ برتر دوازدهم، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد. در فصل بعد، سعید عزت اللهی با وجود ارائه بازی های خوب، تنها در یک سوم بازی های ملوان انزلی به میدان رفت؛ او که تصمیم به ادامه حضور در ملوان انزلی در پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را داشت، با پیشنهادی از سوی باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا جهت حضور در تیم های جوانان را دریافت کرد و به همین دلیل برای سفیدپوشان انزلی بازی نکرد. استعداد ناب این بازیکن جوان چشمها را خیره کرد و مسئولان استعدادیابی باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا او را جذب کردند.

عزت اللهی پس از چند ماه برای حضور در تیم اصلی جوانان اتلتیکومادرید فراخوانده شد؛ وی در آگوست 2014 اولین بازی خود را برای تیم جوانان باشگاه اسپانیایی انجام داد و یکی از بازیکنانی بود که در اغلب دیدارهای تیمش به میدان می رفت. او همراه با این تیم اسپانیایی به لیگ جوانان یوفا هم راه پیدا کرد و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها، به طور کامل در دیدار برابر چلسی انگلیس حضور داشت. این هافبک ملی پوش تصمیم گرفت به تیمی برود که فرصت بیشتری برای حضور در میدان داشته باشد، و به همین خاطر به لیگ برتر روسیه و تیم روستوف پیوست تا در این تیم در کنار سردار آزمون بازی کند. فوریه 2017، عزت اللهی با جدایی از روستوف، به طور قرضی راهی آنژی شد تا برای این تیم بازی کند؛ او بار دیگر باشگاهش را تغییر داد و باز هم به صورت قرضی تا پایان همین فصل، برای آمکار پرم به میدان رفت، و قرار است پس از پایان جام جهانی، درباره تیم آینده اش تصمیم گیری کند.

سرعت غیرمجاز در مسیر پیشرفت و ترقی

سعید عزت اللهی در تیم ملی زیر 17 سال نام خود را مطرح کرد و در جام جهانی جوانان در سال 2013 بازی های بسیار درخشانی به نمایش گذاشت. درخشش سعید زیر نظر علی دوستی مهر در تیم ملی زیر 20 سال هم ادامه یافت و در همین بازی های ملی تیم های پایه بود که باشگاه اسپانیایی او را زیر نظر گرفت و جذب کرد. این هافبک جوان به تیم ملی زیر 23 سال جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا دعوت شد، اما از آنجاییکه این بازیها در تقویم رسمی فیفا قرار نگرفته، باشگاه روستوف به سعید اجازه همراهی تیم ملی زیر 23 سال را نداد.

دیدار دوستانه برابر ازبکستان در سال 2015 اولین بازی ملی سعید عزت اللهی بود؛ وی سپس در دیدار برابر ترکمنستان در چارچوب بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2018 به میدان رفت و اولین بازی رسمی خود را هم انجام داد. در مرحله دوم انتخابی جام جهانی، سعید عزت اللهی در 9 بازی به طور متوالی در ترکیب تیم ایران به میدان رفت اما در دیدار با کره جنوبی مرتکب یک خطای غیرورزشی شد و داور او را با کارت قرمز جریمه کرد. فیفا هم به دلیل این حرکت غیرورزشی، یک جلسه محرومیت دیگر برای او در نظر گرفت تا او در اولین بازی تیم ملی در جام جهانی روسیه، غایب بزرگ تیم کارلوس کی روش باشد.

درخشش سعید عزت اللهی در جام جهانی روسیه، بهترین فرصت برای پیوستن به یک باشگاه بزرگ و مطرح اروپایی خواهد بود.



2081