حذف سانه از فهرست نهایی آلمان برای جام جهانی

حذف سانه از فهرست نهایی آلمان برای جام جهانی

لروی سانه، مهاجم منچسترسیتی، به طرز شگفت انگیزی از جمع 23 بازیکن نهایی آلمان برای حضور در جام جهانی خط خورد. این خبر توسط یواخیم لو، در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام شد.

انتظار می‌رفت سانه که عنوان بهترین بازیکن جوان سال لیگ برتر را از آن خود کرده بود در فهرست نهایی آلمان حاضر باشد اما این اتفاق رخ نداد. در ابتدا لو هیچ توضیحی درباره این تصمیم نداد اما به خبرنگاران گفت که ژولیان برندت، مهاجم لورکوزن، شرایط بهتری برای حضور در ترکیب و پست وینگر داشت.

لو گفت: 

 ما در پست وینگر بازیکن‌های خوبی مانند توماس مولر و مارکوس رویس داریم. ژولیان دراکسلر نیز عملکرد خوبی داشته و بسیار پیشرفت کرده است. رقابت سختی بین لروی سانه و ژولیان برندت بود. هر دو از کیفیت بالایی برخوردارند و هر دو در نبردهای تن به تن موفق هستند. ژولیان برندت در جام کنفدراسیون‌ها حضور داشت و عملکردی بسیاری قوی از خود نشان داد و در اردوهای تمرینی نیز شرایط بهتری داشت. لروی سانه بدون شک استعداد زیادی دارد و در سپتامبر دوباره به تیم ملحق خواهد شد.

سانه در بازی دوستانه مقابل اتریش

سانه تا به حال در دوازده بازی برای تیم ملی آلمان به میدان رفته است اما نتوانست به فهرست نهایی این تیم برای حضور در جام جهانی حضور پیدا کند. او در این بازی‌ها تنها یک گل برای آلمان به ثمر رساند. لو می‌گوید: " شاید او هنوز به طور کامل با شرایط بازی در تیم ملی آشنا نشده است. شاید این اتفاق تعادل را به وجود بیاورد. او عملکرد خوبی در برابر اتریش داشت و در کار دفاعی نیز کمک کرد. هیچ مقصری وجود ندارد و رفتار او در بیرون زمین نیز خوب است. "

دفاع چپ هرتابرلین، ماروین پلاتنهاردت، نیز یکی از بازیکنانی است که در فهرست نهایی آلمان حضور دارد و این در حالی است که تصور می‌شد یواخیم لو او را به همراه خود به روسیه نبرد. سرمربی آلمانی در این زمینه نیز توضیحاتی را ارائه کرد: " ما باید یکی را از بین دو نفر انتخاب می‌کردیم ( سانه و برندت ) چرا که باید تیمی یک دست داشته باشیم. ما نمی‌توانستیم به خاطر داشتن یک مهاجم بیشتر یک مدافع را از تیم کنار بگذاریم. "

مانوئل نویر نیز که پس از بازگشت از مصدومیت طولانی مدت خود در باخت آلمان در برابر اتریش با نتیجه 2-1 درون دروازه این تیم ایستاد، در فهرست نهایی حضور دارد. این بازی اولین دیدار او پس از مصدومیت در سپتامبر و دوری هشت ماهه از مسابقات و ترکیب بایرن مونیخ بود.

کاپیتان آلمان حالا باید رهبری بازیکنان در زمین را در اولین دیدار تیم ملی آلمان در برابر مکزیک در مسکو در تاریخ 27 خرداد ماه به عهده بگیرد. پیش از دیدار برابر اتریش، او آخرین بار در پیروزی برابر ایرلند شمالی در 11 اکتبر سال 2016 در ترکیب تیم ملی آلمان حاضر بود.

لو در کنفرانس خبری اظهار داشت: " روزهای بزرگتری از این در انتظار بازیکنان خواهد بود. ناامیدی برای بازیکنانی که بیرون مانند زیاد است و این طبیعی است. این حس مانند عدم اجازه پرواز به مسکو در فرودگاه است. این تصمیم به هیچ وجه برای ما آسان نبود. ما همه چیز را دوباره بررسی کردیم. به داده‌ها توجه کردیم، به تصاویر نگاه کردیم. ما می‌خواهیم برای همه اتفاقات در طول مسابقات آماده باشیم. این یک عکس نهایی در انتها بوده است. اول از همه می‌خواهم از تمام بازیکنان برای همکاری فوق العاده‌شان در طول دو هفته گذشته تشکر کنم. همه آنها برای جایگاهشان جنگیدند. "

برند لنو، دروازه بان لورزکوزن نیز از . اردوی تیم ملی آلمان برای حضور در روسیه کنار گذاشته شد. مارک آندره ترشتگن، دروازه بان بارسلونا و کوین ترپ، دروازه بان پاریسن ژرمن، به عنوان ذخیره‌های نویر در جام جهانی حضور خواهند داشت.

نویر گفت: " این دوران بسیار بسیار سخت و طولانی برای من بود. اما همزمان زمان خوبی نیز برایم بود. من همیشه تلاش می‌کردم تا تفکرات مثبت داشته باشم و بر روی هدفم متمرکز باشم. من می‌دانم که از پس این کار برمی‌آیم و این اتفاق باید رخ دهد. من خودم را راضی کردم که در تمام رقابت‌ها شرکت کنم و در هر تعداد مسابقه که ممکن باشد شرکت کنم. من هرگز باورم را از دست ندادم. ترشتگن فصل بسیار خوبی در بارسلونا سپری کرد و یکی از نقش‌های اصلی در تیم ما است. "

لو اضافه کرد: " این که با وجود بودن هوا در برابر اتریش بازی کردیم تجربه خوبی بود. نویر نشان داد که از همین حالا در سطح خوبی است."

جاناتان تاه، مدافع بایرلورکوزن و نیلس پترسن، مهاجم فرایبورگ، که اولین دیدار ملی خود برابر اتریش را انجام داد نیز از فهرست نهایی خط خوردند.

آلمان در پنج بازی اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده است و این بیشترین تعداد بازی از سال 1987- 1988 است.

لیست 23 نفره تیم ملی آلمان برای جام جهانی:

دروازه بانان:  مانوئل نویر ( بایرن مونیخ )، مارگ آندره ترشتگتن ( بارسلونا )، کوین ترپ ( پاریسن ژرمن )

مدافعان: مت هوملز ( بایرن مونیخ )، جروم بواتنگ ( بایرن مونیخ )، جاشوا کیمیچ ( بایرن مونیخ )، یوناس هکتر ( کلن )، ماتیاس گینتر ( بورسیا مونشن گلادباخ )، نیکلاس سول ( بایرن مونیخ )، آنتونیو رودریگر ( چلسی )، ماروین پلتنهاردت ( هرتابرلین )

هافبک‌ها: تونی کروس ( رئال مادرید )، مسوت اوزیل ( آرسنال )، سامی خدیرا ( یوونتوس )، توماس مولر ( بایرن مونیخ )، سباستین رودی ( بایرن مونیخ )، مارکوس رویس ( بورسیا دورتموند )، لئون گورتزکا ( شالکه )، ژولیان دراکسلر ( پاریسن ژرمن )، الکای گاندوگان ( منچستر سیتی )، ژولیان برندت ( بایرلورکوزن )

مهاجمان: تیمو وارنر ( لایپزیک )، ماریو گومز ( اشتوتگارت )