خیز مورینیو برای استعدادهای ناب برزیلی

خیز مورینیو برای استعدادهای ناب برزیلی

به گزارش "ورزش سه"، مورینیو به امضای قرارداد با فرِد، هافبک شاختار، نزدیک شده و الکس ساندرو، دفاع چپ یوونتوس را برای نقل و انتقالات تابستانه هدف گرفته. او در ماه آوریل اعلام کرده بود " تیم بدون بازیکن برزیلی، تیم نیست ".
سرمربی یونایتد که فصل گذشته تیمش به دلیل عملکرد لخت و سنگین با انتقاد مواجه شده بود قصد دارد با دمیدن شور برزیلی به تیم، بر این مشکل غلبه کند. 


فرد که ممکن است انتقالش به اولدترافورد همین هفته قطعی شود به عنوان جایگزین مایکل کریکِ در آستانه‌ی بازنشستگی انتخاب شده است. او به عنوان هافبکی ساکن، با آنچه معمولاً از سبک بازی ستاره‌های نام‌آشنای برزیلی در ذهن داریم، همخوانی ندارد. 
ولی مورینیو امیدوار است فرد با ایفای همین نقش، به خط میانی یونایتد سر و شکلی تازه بدهد.
مورینیو با اظهارنظر درباره‌ی تیم ملی برزیلی که به زودی رهسپار جام جهانی است، سرنخ‌های مهمی در اختیار صاحب‌نظران گذاشته که از چون و چرای برنامه‌ی او برای به  خدمت گرفتن بازیکنان برزیلی پرده برمی‌دارد. 


او می‌‌گوید:" برزیل به لطف سرمربی‌اش تیته می‌تواند هم از نظر تاکتیکی و هم درفاز دفاع خوب بازی کند. ولی استعداد ناب برزیلی همچنان در آن تیم موج می‌زند. برزیل تیمی است که باید در جام جهانی دنبال کرد ". 
اظهارنظر مورینیو در آستانه‌ی فصل جدید لیگ برتر بریتانیا بسیار معنادار است. هدف او در فصل جدید، پر کردن فاصله‌ی تیمش با قهرمان حال حاضر لیگ برتر، منچسترسیتی خواهد بود. 


در روزهایی که پپ گواردیولا و یورگن کلوپ با ذهنیتِ " اول حمله " سعی در پرشورتر کردن فوتبال دارند، مورینیو به خاطر آنچه منفی بودن بیش از حد خوانده می‌شود، مورد انتقاد قرار دارد. 
ولی تاکید او به کیفیت " تاکتیکی " و " دفاعی " تیم تیته نشان می‌دهد مورینیو قصد ندارد فلسفه‌ی خود را تغییر دهد. بلکه در عوض می‌خواهد بازیکنان برزیلی‌ای که می‌توانند در برنامه‌هایش جا داشته باشند را به تیم خود اضافه کند. 


ویلیان که یکی دیگر از هدفهای بلندمدت مورینیو است هم با این توصیف همخوانی دارد. 
نظم و انضباط این بازیکن گوش چلسی، در دوران مربی‌گری مورینیو در استنفورد‌بریج، عاملی بوده که او را به یکی از فوتبالیست‌های محبوب آقای خاص تبدیل کرده. 
سرمربی یونایتد از زمان به دست گرفتن سکان هدایت این تیم برای پر کردن جناح راست خط  حمله‌ی خود دچار مشکل بوده. در این مدت،  آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد، جسی لینگارد و خوان ماتا در این پست به کار گرفته شده‌اند و هر کدام تا اندازه‌ای موفق بوده‌اند. 


مورینیو می‌داند که می‌تواند به ویلیان به عنوان مهره‌ای اصلی اتکا کند و در عین حال، قدرت هجومی تیم را ارتقا دهد. 
البته احتمال دسترسی به گرت بیل باعث می‌شود این ستاره‌ی اهل ولز نسبت به ویلیان در اولویت قرار داشته باشد، چه آنکه اد وودوارد، جانشین رئیس باشگاه یونایتد، از سالها پیش یکی از تحسین‌کنندگان بیل بوده است.