سکانس های برتر از ایران در جام جهانی؛ روز تاریخی برای دانایی فرد و فوتبال ایران در جام جهانی

سکانس های برتر از ایران در جام جهانی؛ روز تاریخی برای دانایی فرد و فوتبال ایران در جام جهانی

وبسایت رسمی برنامه نود - در هر رویداد و رقابتی، همیشه اولین ها جز رکوردهایی هستند که در تاریخ ماندگار می شوند و هرگز دستخوش تغییر نمی شوند؛ نام اولین گلزن تیم ملی ایران هم برای همیشه در تاریخ فوتبال کشور جاودانه خواهد بود.

به گزارش وب سایت نود، تیم ملی ایران در جام جهانی 1978، پس از شکست برابر هلند، در شرایطی به مصاف اسکاتلند رفت که تا روز برگزاری بازی، تیم کشورمان تنها تیم بدون گل زده مسابقات بود. بازیکنان ایران علیرغم ارائه یک بازی خوب، با گل به خودی اسکندریان در اواخر نیمه اول از حریف اروپایی عقب افتادند؛ اما دقیقه 60 بازی، ایرج دانایی فرد توانست نام خود را برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت و ماندگار کند. هافبک 27 ساله تیم ملی با یک شوت دقیق پای چپ، از زاویه ای بسته، گل تماشایی را وارد دروازه اسکاتلند کرد تا اولین گل تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی به ثمر برسد. با این گل دانایی فرد، تیم کشورمان برابر تیم قدر اسکاتلند به تساوی یک بر یک دست یافت تا اولین گل ایران در تاریخ جام های جهانی، یک امتیاز برای کشورمان به همراه داشته باشد. 

 ایرج دانایی فرد در حالی نام خود را به عنوان اولین گلزن ایران در تاریخ جام های جهانی به ثبت رساند که معمولاً به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیم ملی به میدان نمی رفت و بازی های زیادی برای ایران انجام نمی داد. اما در دیدار برابر اسکاتلند، دانایی فر به عنوان یارگیر مستقیم آرچی گمیل ستاره حریف به بازی گرفته شد و علاوه بر اینکه به خوبی این بازیکن را از جریان بازی محو کرد، موفق شد گل تساوی تیم ملی را وارد دروازه این تیم کند تا یکی از درخشان ترین بازی های دوران فوتبال خود را به نمایش بگذارد. 


2081