لوپتگی و مبارزه با ناامیدی تیم ملی اسپانیا

لوپتگی و مبارزه با ناامیدی تیم ملی اسپانیا

خوان لوپتگی معتقد است که برای هدایت اسپانیا در جام جهانی روسیه و کنار گذاشتن ناامیدی‌هایی که اخیرا مطرح شده، آماده است. بعد از هدایت تیم‌های زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا، لوپتگی از سال 2016 به جای مربی بزرگ این کشور، ویسنته دل بوسکه، بر روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان اسپانیا نشسته است. تیم ملی اسپانیا با شکست برابر ایتالیا از رقابت‌های یورو 2016 حذف شد و نمایش بسیار ضعیف‌تری در جام جهانی 2014 داشت اما حالا بازیکن سابق رایو وایکانو آماده است تا اولین رقابت خود را یک بازی دوستانه برابر سوییس در روز یکشنبه آغاز کند.

لوپتگی معتقد است:

وقتی از یک اتفاق دردناک بعد از حذف شدن از یک رقابت برمی‌گردید، اولین احساس شما غم و اندوه است اما وقتی من برگشتم آن حس به طور کامل از بین رفته بود وتنها هیجان برای ادامه مسیر و فراموش کردن اتفاقات آن رقابت و آماده شدن برای تورنمنت بعدی وجود داشت. تیم ما در تمام ابعاد تیم خوبی است و بازیکنان بزرگی در کنار خود دارد. در واقع این که آنها در یک تورنمنت نمایش خوبی از خود نشان دادند به این معنا نیست که همه چیز خراب شده است. در عوض ما تیم خوبی گرد آوردیم و تلاش می‌کنیم تا راه خود را باز کنیم، تلاش می‌کنیم که کامل‌تر شویم و به مدل بازی که پیش از این داشتیم برسیم. 

بخشی از وظیفه لوپتگی در تیم بازسازی روحی و روانی بازیکنان بود و تیمی که حالا به مصاف سوییس خواهد رفت بازیکنان مهم بسیاری را در اختیار ندارد. سسک فابرگاس از چلسی، آلوارو موراتا، پدرو و مارکوس آلونسو از فهرست نهایی 23 نفره تیم ملی اسپانیا برای حضور در جام جهانی روسیه حذف شدند و این در حالی است که از بازیکنانی که این تیم را قهرمان یورو 2008 کردند تنها 4 بازیکن همچنان در این تیم حضور دارند.

سوییس بعد از باخت برابر لهستان در ضربات پنالتی در یورو 2016، در 12 بازی از 14 بازی اخیر خود پیروز شده است و موفق شده که پاناما را با نتیجه 6 – 0 در آخرین دیدار خود در اسفند ماه شکست دهد.

آنها گرانیت ژاکا را در سفر به اسپانیا به همراه ندارند چرا که هافبک تیم آرسنال روز پنج شنبه دچار مصدومیت شد، اما سایر اعضای تیم به صورت کامل در اختیار سرمربی سوییس هستند. تیم ولادمیر پتکویچ امیدوار است بتواند از گروه خود که در آن باید به مصاف برزیل، کاستا ریکا و صربستان برود، به دور بعدی رقابت‌های جام جهانی صعود کند.