سرمربی مشهور آرژانتین به فوتبال انگلیس می رود؟

سرمربی مشهور آرژانتین به فوتبال انگلیس می رود؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه مدیر برنامه‌های مارچلو بیلسا گفتگو بین او و لیدزیونایتد را تایید کرد، به نظر می‌رسد شایعات غافلگیرکننده درباره‌ی منصوب شدن بیلسا به عنوان سرمربی جدید لیدز، به واقعیت نزدیک‌تر شده است.  لیدز که روز جمعه پل هکینگ‌باتم را اخراج کرد حالا به دنبال چهارمین سرمربی خود در یک سال گذشته می‌گردد. 


بیلسا که سابقه‌ی هدایت تیم‌های ملی آرژانتین، شیلی و باشگاه مارسی را در کارنامه دارد، به عنوان شانس اول بدست گرفتن سکان هدایت لیدز مطرح شده است. تیمی که بعد از سقوط در سال 2003، تا امروز در دسته‌ی اول لیگ انگلستان حضور دارد و برای بازگشت به لیگ برتر تلاش می‌کند. 


درحالیکه نام کسانی مثل مایکل لادروپ و کلودیو رانیری هم برای تصاحب پست خالی سرمربی‌گری لیدز مطرح شده، مدیربرنامه‌ها و برادر بیلسا، رافائل، تایید کرده که او در مورد شغل آینده‌ی برادرش در حال مذاکره است. او در پاسخ به سوال یورکشایر ایونینگ‌پست در مورد گزارشهای مبنی بر نزدیک شدن بیلسا به سرمربی‌گری لیدز می‌گوید:" گفتگوها در جریان است ". 


دوران مربی‌گری هکینگ‌باتم در لیدز تنها بعد از چهار ماه و شانزده بازی به پایان رسید. او در ماه فوریه از بارنزلی جدا شده و به لیدز آمده بود تا جانشین توماس کریستیانسن شود. 
 او در دوران مربی‌گری خود تنها موفق به کسب چهار برد شد و فینالیست سابق جام باشگاه‌های اروپا، فصل گذشته را با کسب مقام سیزدهمی لیگ دسته‌یک بریتانیا به پایان برد. 
انگوس کینیر، مدیرعامل لیدز تایید کرده که باشگاه حالا به دنبال سرمربی‌ای باتجربه‌تر است تا در فصل 2018-2019 سکان هدایت تیم را به دست گیرد. 


کینیر در یکی از اعلامیه‌های رسمی باشگاه می‌گوید " پل در یکی از برهه‌های دشوار فصل به ما ملحق شد و با وجود اینکه نتایج بدست‌آمده آنطور که انتظار داشتیم نبود ولی او در این دوران، فوق‌العاده ظاهر شد. هدف ما استخدام سرمربی‌ای باتجربه‌تر است که بتواند برای رسیدن به هدفهای باشگاه به ما کمک کند. هدفهایی که تابستان پارسال زمانی که رهبری باشگاه را بدست گرفتیم از آنها صحبت کردیم. مطمئن هستیم که سرمربی جدید را به سرعت منصوب خواهیم کرد و از هواداران باشگاه برای حمایت‌های همیشگی‌شان سپاسگزاریم ". 


سال 2018 هم برای لیدز سال دشواری بوده. باشگاه به دلیل واکنش منفی هواداران مجبور شد از معرفی آرم جدید باشگاه صرفنظر کند و از این گذشته، لیدز به خاطر عزیمت به  تور میانمار، بعد از پایان فصل، مورد انتقاد قرار گرفته است.