اخباری: در سایپا کسی برایم دلسوزی نکرد

اخباری: در سایپا کسی برایم دلسوزی نکرد

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا اخباری دروازه بان سایپا یکی از دروازه بانان ثابت سه، چهار سال تیم ملی بود که در تمام اردوها حضور داشت و هیچ موقع از لیست خط نمی خورد اما امسال به دلیل کمتر بازی کردن در تیمش از لیست جا ماند تا جام جهانی را از دست دهد. شاید اگر او در همین نیم فصل دوم بیشتر به بازی گرفته می شد و شرایط خوبی داشت به جای امیر عابدزاده یا محمدرشید مظاهری به روسیه می رفت. اخباری پس از مدت ها گفت وگوی مفصلی با روزنامه گل انجام داده است که در ادامه می خوانید:


*فکر می کردی پس از سه، چهار سال حضور متوالی در اردوهای تیم ملی به یک باره جام جهانی را از دست دهی؟


واقعا فکرش را نمی کردم. حتی یک لحظه هم این فکر را نمی کردم. چند سال متوالی پای ثابت اردوهای تیم ملی باشم ولی جام جهانی را از دست دهم. من و بیرانوند همیشه پای ثابت اردوها بودیم که این اواخر اتفاقاتی رخ داد تا من خط بخورم و نتوانم راهی روسیه شوم.


*در بازی هایی برای سایپا به میدان رفتی که تیم هماهنگ نبود و یک جورهایی بازیکنان با هم هماهنگ نشده بودند. همین عدم ناهماهنگی باعث شد دودش به چشم تو برود. در این مورد نظری نداری؟


شاید درست نباشد در این مورد اظهارنظر کنم چون هر حرفی بزنم احتمالا برداشت دیگری از آن شود. ولی حرف شما درست است، تیم ما تغییرات زیادی داده بود و اوایل فصل هماهنگی لازم را نداشت. گاهی وقت ها همین عدم هماهنگی به ضرر بازیکنانی می شود که سرنوشت شان تغییر کند.


*تو نیم فصل پیشنهادهای زیادی داشتی که اگر جدا می شدی و به تیمی مثل سپاهان می رفتی که سرسخت دنبالت بودند سرنوشتت تغییر نمی کرد؟


من قرارداد داشتم و نمی توانستم جدا شوم. باید خود علی آقا (دایی) و باشگاه موافقت می کردند که علی آقا این کار را نکرد و مخالف جدایی ام شد. شاید اگر جدا می شدم، سرنوشتم تغییر می کرد. در هر حال همه چیز تمام شد و این جام جهانی برای من به پایان رسید!


*نرفتن به جام جهانی خیلی ناراحت کننده است؟


آرزوی هر بازیکنی است که به جام جهانی برود. آن هم بازیکنی مثل من که تا همین چند وقت پیش پای ثابت اردوهای تیم ملی بودم و هیچ اردویی را از دست ندادم.


*شاید اگر در همان تراکتورسازی هم می ماندی تیم ملی را از دست نمی دادی؟


دست خودم نبود و باید به سایپا برمی گشتم چون قرارداد داشتم. من در همین سایپا هم می توانستم به جام جهانی بروم ولی...


*ولی چه؟! می شود واضح تر صحبت کنی؟


(پس از مدتی سکوت) اینکه حمایت نشدم و کسی برایم دلسوزی نکرد من هر کجا که بودم طرفداران و هواداران می توانند شهادت دهند با جان و دل بازی کردم و یک سال و نیم با پای مصدوم درد کشیدم و بازی کردم. دوست داشتم در این مدت برایم فداکاری و دلسوزی می کردند اما این اتفاق رخ نداد. دلسوزی و فداکاری خاصیت فوتبال است ولی گاهی وقت ها برای هر کسی رخ نمی دهد و...


*جام جهانی برای تو تمام شد. آیا برای آینده فکری کردی؟ مثلا برای جام ملت ها که آن را از دست ندهی؟


باید این کار را کنم. نرفتن به جام جهانی ضربه بزرگی به من زد ولی از این پس تصمیمی می گیرم که به صلاح خودم باشد. این دفعه نمی خواهم تصمیمی بگیرم که ضرر کنم.


*ظاهرا یک سال دیگر قرارداد داری؟


بله. یک سال دیگر قرارداد دارم.


*برای جدایی یا ماندن با علی دایی یا خود مدیرعامل باشگاه صحبت نکردی؟


آقای دایی که در مسافرت هستند و مسوولان باشگاه نیز درگیر مشکلات مالی و تامین بودجه که باید ببینم چه اتفاقی رخ می دهد.


*الان اوج جابه جایی دروازه بان هاست و خوب دارند جابه جا می شوند. از جایی پیشنهاد نداری؟


من از پنج، شش تیم پیشنهاد دارم که باید اول تکلیفم را با سایپا مشخص کنم. وقتی با سایپا قرارداد دارم اصلا نمی توانم با تیمی وارد مذاکره شوم.


*احتمال دارد همین پیشنهادها را نیز از دست دهی چون همه تیم ها گلر یک را می گیرند و برای دومی که دنبال تو نمی ایند البته خود تو هم برای گلر دوم جایی نمی روی؟


به هر حال باید یک تصمیم درست بگیرم تصمیمی که به سود خودم باشد.


*تیم سایپا آسیایی شده و مهره های اصلی اش را از دست می دهد. الان قلی زاده جدا شده وا حتمال جدایی ترابی هم زیاد است. فکر می کنی با جدایی تو موافقت کنند؟


خوشحال هستم که سایپا آسیایی شده و در لیگ قهرمانان حضور پیدا خواهد کرد ولی من باید فکر خودم باشم و بیش از این تیم ملی را از دست ندهم. وقتی همه فکر خودشان هستند، چرا من فکر خودم نباشم؟ در این مدت متوجه شدم اگر کسی فکر خودش نباشد هیچ موقع دیگران به فکرت نخواهند بود.


*قبول داری اگر نیم فصل دوم به خصوص این چند بازی آخر یکی، دو بازی به میدان می رفتی کی روش به تیم ملی دعوتت می کرد چون از تو شناخت کافی داشت؟

نمی دانم چه بگویم؟! ولی می شد مدیریت کرد. به خصوص بازی آخر که سرنوشت ساز بود. در هر حال همه چیز گذشت و بهترین تورنمنت را از دست دادم که از این پ÷س باید تلاش کنم تورنمنت های بعدی را از دست ندهم.


*سن تو طوری است که قطعا جام جهانی بعدی را هم می توانی تجربه کنی.


گفتم که از این پس باید برای تورنمنت های بعدی تلاش کنم و برای منافع خودم تصمیم بگیرم.


*به تیم ملی در جام جهانی امیدوار هستی؟


در قرعه سختی قرار گرفتیم ولی می توانیم نتایج آبرومندانه ای بگیریم. من دعا می کنم تیم ملی از جام جهانی سربلند بیرون بیاید.


*از لیست تیم ملی هم خیلی انتقاد می شود؟


به هر حال همیشه از این انتقادها وجود دارد ولی باید به نظر سرمربی تیم ملی و نفرات دعوت شده احترام گذاشت.


*خود تو به جز ایران طرفدار چه تیمی هستی؟


من انگلیس را دوست دارم ولی نمی دانم چرا تیم ملی قوی ندارد. لیگ برتر انگلیس جذاب ترین لیگ دنیاست اما تیم ملی آن همیشه معمولی بود و در حد قهرمانی ظاهر نشده است.


*باشگاهی چطور؟


طرفدار سرسخت رئال مادرید هستم.


*رئال هم که قهرمانی های تکراری را جشن می گیرد!


از این به بعد قرار است فقط در فینال ها بازی کنیم. (می خندد)


*کری بدی برای دیگر حریفان اروپایی خواندی؟


من کری نخواندم و واقعیت را گفتم.


*حرف خاصی باقی مانده؟


حرف که زیاد دارم ولی گفتنش درست نیست. این فصل سختی زیادی کشیدم ولی تجربه کسب کردم. دوست و دشمن را هم شناختم. امیدوارم از این اتفاقات درس بزرگی گرفته باشم.