شرایطی که نویر می تواند دروازه بان اول آلمان باشد از زبان اولیور بیرهوف

شرایطی که نویر می تواند دروازه بان اول آلمان باشد از زبان اولیور بیرهوف

اولیور بیرهوف: " مانوئل نویر در صورت رسیدن به بالاترین سطح آمادگی دروازه بان اول آلمان در جام جهانی خواهد بود "

مدیر تیم ملی آلمان معتقد است اگر مانوئل نویر بتواند تا آغاز بازی‌ها به بالاترین سطح آمادگی خود برسد دروازه‌بان اول این تیم در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.
بازیکن ۳۲ ساله تیم بایرن مونیخ از سپتامبر سال گذشته به دلیل عمل جراحی استخوان پا در هیچ رقابتی به میدان نرفته است.
سرمربی بایرن مونیخ یوپ هاینکس پیش‌تر مدعی شده بود که مانوئل نویر می‌تواند عامل مهمی در رقابت‌های جام‌جهانی برای تیم ملی آلمان باشد و حالا الیور بیرهوف به خبرنگاران اطلاع داده است که حضور درخشان او در جام جهانی منوط به حضور او در لیست نهایی ۲۳ نفره یواخیم لو برای این رقابت‌ها است که در روز دوشنبه منتشر می‌شود. 
بیرهوف گفت: " مانوئل نویر در صورت حضور در لیست تیم ملی آلمان شماره یک این تیم خواهد بود و مارک ترشتگن دروازه بان دوم آلمان لقب خواهد گرفت. مانوئل نویر به سختی تمرین می‌کند تا بتواند در جام جهانی حضور داشته باشد. تمامی بازیکنان در اردوی تیم ملی تلاش بسیاری می‌کنند و تصمیم گیری در این رابطه بسیار سخت است. عصر روز قبل از اعلام لیست جلسه فنی برای تصمیم نهایی میان اعضای کادر فنی تیم ملی برگزار خواهد شد. ظهر روز بعد نفرات نهایی به بازیکنان اطلاع داده خواهد شد. "
آلمان موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد. جایی که مانوئل نویر به عنوان یکی از عوامل اصلی قهرمانی آلمان و یک دروازه‌بان - دفاع آخر خوب برای این تیم ظاهر شد. او همچنین پیش از این در رقابت های نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی به تیم ملی کشور خود کمک بسیاری کرده بود.
بازیکنان تیم ملی آلمان همچنین منتظر دیدار صدر اعظم آنگلا مرکل در کمپ تیم ملی کشور خود هستند.
بیرهوف اضافه کرد: " به من اطلاع داده شده که روز یکشنبه ایشان در اردوی تیم ملی حاضر خواهند شد. ما پیش از برگزاری جلسه تمرینی مرکل را ملاقات میکنیم و او به ما گفته که تنها قصد دیدار بازیکنان تیم را دارد و وقت چندانی از ما نخواهد گرفت. این یک جور سنت است. دیدار با او جالب است و ما می‌خواهیم بدانیم که ارزیابی او از شرایط تیم پیش از اعزام به رقابت‌ها چیست. "
تیم ملی آلمان که در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از سفر به روسیه روز ۱۸ خرداد به مصاف عربستان سعودی می‌رود، در گروه ششم این رقابت‌ها ‌با سوئد کره جنوبی و مکزیک همگروه است. جام جهانی در روز ۲۴ خرداد ماه آغاز می‌شود.