تقویت نسل بعدی پرتغال

تقویت نسل بعدی پرتغال

پرتغال به عنوان یکی از سه قهرمان قاره‌ای حاضر در جام جهانی 2018 به روسیه می‌آید که حداقل از زمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا در آرزوی رسیدن به فینال است.

پس از آنکه فرناندو سانتوس دو سال پیش اولین عنوان قهرمانی را با تیم تحت هدایت خود به دست آورد، حالا چندین بازیکن جوان و با نشاط را در مواجهه با امثال اسپانیا، ایران و مراکش به تیم خود اضافه کرده و در اختیار دارد.

سایت فیفا مروری کوتاه بر تزریق جوانان با استعدادی که قهرمان اروپا بعد از رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ از آنها استفاده می‌کند، داشته است.

برناردو سیلوا ( ۲۴ ساله )

پس از سالها تلاش برای همراهی کردن و حضور در تیم پرتغال در یورو ۲۰۱۶، یک مصدومیت همسترینگ، وینگر با نشاط قهرمان رقابت‌ها را از آنها گرفت. از آن زمان او تمام تلاشش را برای پر کردن قفسه افتخارات خود با عنوان‌های قهرمانی در فرانسه و انگلستان کرد و فصل‌هایی استثنایی در موناکو و منچستر سیتی داشت.

با توجه به نقش حمایت کننده پپ گواردیولا، او موفق به نمایش هنر ظریف فوتبال خود و توان تغییر سریع در جام کنفدراسیون‌ها شد و برای یک حضور قدرتمند و تعیین کننده در روسیه آماده است.


برونو فرناندز ( ۲۳ ساله )

به طور شگفت انگیزی، فرناندز مجبور شد شانس خود را در ایتالیا امتحان کند تا بتواند شانس خود را برای حضور در تیم ملی سرزمین مادری خود قرار دهد. بعد از حضور در تیم اودینزه در حالی که تنها ۱۹ سال داشت و پس از آن با بازی در تیم سمپدوریا، هافبک خلاق پرتغالی این فصل را در اسپورتینگ سپری کرد. هیچ بازیکنی در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر پرتغال موفق به ارسال تعداد پاس‌ گل‌های موفق به اندازه فرناندز نشده بود، در بس داست تنها بازیکنی بود که در این زمینه از او موفق‌تر بود.

در حالی که این بازیکن بعد از اولین حضور خود در سال ۲۰۱۷ در تیم ملی بزرگسالان همچنان منتظر فرصت است، موفق شد در رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۱۶ در ریو در ترکیب تیم امید پرتغال به میدان برود.


گلسون مارتینز ( ۲۳ ساله )

مارتینز در تمامی رده‌های سنی تیم‌ ملی پرتغال حاضر بوده و یکی از اعضای اصلی تیم اسپورتینگ لیسبون است. این بازیکن از دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه نیز به تیم ملی بزرگسالان پرتغال ملحق شده است. ارسال دو پاس گل تنها در ۲۲ دقیقه در دومین حضور فرناندز در ترکیب تیم ملی نشان داد که او توانایی‌های بسیاری برای عرضه دارد.

علاوه بر پاس گل‌های حساس مارتینز در این جریان لیگ این فصل، این بازیکن در بین بازیکنانی بود که موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های جام کنفدراسیون‌های روسیه در سال گذشته شدند.


آندره سیلوا ( ۲۲ ساله )

با گذراندن یک فصل چالش برانگیز در ایتالیا و کسب موفقیت‌های درخشان، حالا مهاجم مرکزی تیم ملی پرتغال در آستانه استثنایی کردن اتفاقات برای مردم کشور خود است. رکورد بیش از یک گل در هر مسابقه او را ۱۲ گله کرده که ده گل از این تعداد در رقابت‌های حذفی به ثمر رسیده است. تنها آمار کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال از سیلوا بهتر است.

با یک حضور در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها و همچنین چهار بار بازی در جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۱۵، بازیکن سابق پورتو ثابت کرده که در تورنمنت‌های ملی نیز موفق است.


گونکالو گوئدز ( ۲۱ ساله )

انتقال گوئدز به تیم ملی بزرگسال پرتغال زمان زیادی به طول انجامید. او از رده سنی زیر ۱۵ سال، در تمامی رده‌های تیم ملی پرتغال به میدان رفته است و سرانجام بعد از ۱۸ سالگی شانس نشان دادن توانایی‌های خود را به دست آورده و از اکتبر ۲۰۱۷ در تمامی رقابت‌ها به تیم ملی دعوت شده است.

او با ۱۱ پاس گل و ۵ گل زده فصل خوبی را به صورت قرضی در والنسیا سپری کرد که باعث شد حضورش در لیست نهایی پرتغال را قطعی کند. سرعت، قدرت و خلاقیت گوئدز باعث شده تا به عنوان یکی از پدیده‌های پرتغال در جام جهانی به شمار رود.


روبن دیاز ( ۲۱ ساله )

به نظر می‌رسد دیاز با برگزاری جشن تولد ۲۱ سالگی و همچنین اولین حضور خود در تیم ملی با بازی برابر تونس در چند روز گذشته رقابت خوبی را در پیش داشته باشد. یک سال پس از کاپیتانی تیم ملی زیر ۲۰ سال پرتغال در کره، او در تمامی بازی‌های بنفیکا در سال ۲۰۱۸ حاضر بوده است و با نشان دادن بلوغ و تجربه چشمگیر خود در مرکز خط دفاع این تیم، کاپیتان بنفیکا را نیمکت نشین کرد. در دو بازی اخیر او، تفاوت ینی ۱۴ و ۱۶ ساله بین این بازیکن و هم بازی او در خط دفاع، لیسائو و پپه، وجود داشته است.