اتهام دوپینگ به بازیکن تیم ملی روسیه

اتهام دوپینگ به بازیکن تیم ملی روسیه

گرگوری رودچنکوف از طریق تماس ویدئویی در کنفرانسِ ورزش، سیاست و یکپارچگی در لندن حضور پیدا کرد.
گرگوری رودچنکوف، که یک افشاگر شناخته شده است، مدعی است که یک عضو تیم ملی روسیه از فهرست 34 نفره فوتبالیست‌‌های این کشور مشکوک به دوپینگ است.
ادعای رودچنکوف در سال 2016 نسبت به دوپینگ گسترده موجب تعلیق ورزشکاران روسی از حضور در عرصه ورزش جهانی شد، از جمله این ممنوعیت‌ها رقابت با پرچم روسیه در المپیک زمستانی پیونگ یانگ در زمستان این سال بود.
افشاگری او درباره ورزشکاران روسی با گزارش مک لارن تأیید شد و اکنون این شخص به صورت مخفیانه در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و بخشی از برنامه حفاظت از افشاگران است.
پس از انتشار دومین بخش گزارش، آژانس جهانی ضد دوپینگ 34 نمونه آزمایش دوپینگ اخذ شده از فوتبالیست‌ها را که نیازمند تحقیقات بیشتر بودند و احتمال نقض قوانین ضد دوپینگ در آنها وجود داشت را به فیفا اعلام کرد.
رودچنکوف در حالی در مورد این لیست پرسش‌هایی را مطرح کرد که از طریق اسکایپ در کنفرانس ورزش، سیاست و یکپارچگی در لندن، با پوشیدن یک کلاه بالکلاوا و یک جفت عینک تیره برای مخفی کردن هویت خود حاضر شده بود.
او از طریق این تماس ویدئویی که از وضوح چندانی برخوردار نبود تاکید کرد که ۳۴ اسم در لیست وجود داشته.
او مدعی شد: " نام بازیکنان مختلف در سطوح و با توانایی‌های مختلف در این لیست بود و شاید بعضی از آنها در تیم ملی حاضر باشند. من نام بازیکنان حاضر در جام جهانی روسیه را دیدم و تنها یک نفر را که با مشکل مواجه بود پیدا کردم. من در مورد لیست ۲۳ نفره تیم ملی صحبت می‌کنم و یکی از ۳۴ متهمی را که توسط مک لارن و همچنین فیفا تایید شده است را شناسایی کردم. "