همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش پنجم محمدرضا خانزاده

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش پنجم محمدرضا خانزاده

وبسایت رسمی برنامه نود - بازیکن تیم فوتبال پدیده مشهد به عنوان یکی از مسافران جام جهانی 2018 روسیه اعلام شد تا بسیاری از این انتخاب شگفت زده شوند.

به گزارش وب سایت نود، محمدرضا خانزاده یکی از بازیکنانی است که در آستانه رقابت های جام جهانی روسیه توانست نظر مساعد کی روش را جلب کرده و جز نفرات اعلام شده در فهرست نهایی تیم ملی باشد.

محمدرضا خانزاده فوتبال را از تیم های پایه راه آهن و پرسپولیس آغاز کرد؛ وی با تیم راه آهن اولین بازی خود را در رقابت های لیگ برتر ایران انجام داد و سپس به پرسپولیس پیوست. وی مدتی را در ذوب آهن اصفهان به طور قرضی بازی کرد. بعد از حضور در این تیم اصفهانی، این بازیکن متولد تهران به تیم فولاد خوزستان رفت و یک فصل را در آنجا به میدان رفت. تیم بعدی خانزاده سیاه جامگان مشهد بود که حضورش در این تیم نیز بیش از یک فصل طول نکشید. وی در لیگ برتر هفدهم به دیگر تیم مشهدی یعنی پدیده رفت و برای تیم محمدرضا مهاجری بازی کرد.

خانزاده در تیم های مختلف زیر نظر این مربیان بازی کرد؛ ارنی برندتس، مهدی تارتار، رسول کربکندی، علی دایی، مانوئل ژوزه، یحیی گل محمدی، حمید درخشان، مجتبی تقوی، دراگان اسکوچیچ، فرهاد کاظمی، خداداد عزیزی، اکبر میثاقیان و رضا مهاجری.

حضور در پدیده و دستیابی به بالاترین عملکرد آماری

وی در رقابت های لیگ برتر بیش از 110 بار به میدان رفته و جالب اینکه در بیش از 103 بازی در ترکیب اولیه تیمش قرار داشته و از ابتدا به میدان رفته است. خانزاده 27 ساله تنها برای تیم های مشهدی گلزنی کرده است؛ اولین گل خود در این رقابتها را فصل گذشته برای سیاه جامگان به ثمر رساند اما در این فصل بهترین آمار گلزنی را به ثبت رساند و 4 بار برای تیمش در نقش گلزن ظاهر شد. همچنین او در این فصل بیشترین تعداد بازی را انجام داد و 25 بار به میدان رفت و برای اولین بار در دوران بازی در لیگ برتر، دقایق حضورش در زمین بیش از 2000 دقیقه بود.

البته او سه بازی را هم به علت محرومیت از دست داد. خانزاده در پدیده نه تنها بیشترین گل های زده یک فصل را داشت، بلکه بیشتر از هر فصل دیگری هم از داور کارت زرد گرفت. او هشت بار در این فصل با کارت زرد جریمه شد. او بیش از نیمی از کارت های زرد را در تیم های مشهدی از داوران گرفته است. خانزاده در مجموع بازی های خوبی را در این فصل به نمایش گذاشت، هرچند حضور او در فهرست نهایی کارلوس کی روش باعث تعجب خیلی از اهالی فوتبال شد.

حضور در تیم ملی، فقط تورنمنت های بزرگ

با وجودی که خانزاده برای اولین بار در سال 2012 توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد، اما در کمال تعجب، تعداد بازی های او به 11 بازی می رسد که اغلب بازی های او نیز در دیدارهای دوستانه بود. و نکته جالب در مورد این بازیکن اینکه او دومین حضور در جام جهانی را تجربه می کند؛ البته او در برزیل فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد اما جز فهرست نهایی نفرات اعزامی به جام جهانی 2014 قرار داشت. وی در جام ملت های 2015 استرالیا هم به عنوان بازیکن جانشین هاشم بیک زاده مصدوم به فهرست تیم ملی اضافه شد.

خانزاده که سابقه حضور در تیم های پایه زیر 17 و زیر 20 سال را هم دارد، از سال 2014 به بعد در تیم ملی حضور نداشت و غیبت او در تیم ملی به چهار سال رسید تا اینکه در بازی دوستانه برابر سیرالئون بار دیگر برای تیم ایران به میدان رفت و در همین بازی توانست تنها گل ملی اش را هم به ثمر برساند. وی برای تیم ملی زیر 22 سال ایران هم سابقه بازی دارد. 



2081