گزارش اختصاصی "ورزش سه" از تمرین پرتغال

گزارش اختصاصی "ورزش سه" از تمرین پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، همانند سایر تیم‌های ملی حاضر جام جهانی، پرتغال هم که در گروه دوم این رقابت‌ها یکی از حریفان تیم ملی ایران است نیز تمریناتش را دنبال می‌کند و با وجود عدم حضور برخی بازیکنان که همراه باشگاه‌هایشان هستند، مراحل آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد تا به هماهنگی بیشتری برسد.

علی امامی، خبرنگار "ورزش سه" در شهر لیسبون، در تمرین امروز تیم ملی پرتغال حضور پیدا کرد و تمرین شاگردان فرناندو سانتوس را زیر نظر گرفت که گزارش او را در زیر می‌خوانید:

- جلسه تمرین تیم ملی پرتغال در روز شنبه ٢٦ می ٢٠١٨ با پیوستن جوآ موتینیو و گونسالو گِدِش به اردو انجام شد.
- در این جلسه تمرینی، مجموع ١٩ بازیکن زیر نظر فرناندو سانتوس تمرینات را جهت آماده‌سازی بازی دوستانه روز دوشنبه مقابل تونس انجام دادند.
- آنتونیو لوپز و بتو، دروازه‌بان‌های دوم و سوم تیم به دلایل شخصی در این تمرین شرکت نکردند که در غیاب سه دروازه‌بان اصلی تیم در این جلسه تمرین، دو دروازه‌بان تیم ملی زیر ٢١ سال(جوانان) به نام‌های جوئل پریرا و دیوگو کوستا به تمرینات اضافه شدند.


- رافائل گوریرو هم که به علت سرما خوردگی در روز جمعه تمرینات انفرادی انجام داده بود، در جلسه امروز به تمرینات گروهی اضافه شد.
- ١٥ دقیقه ابتدایی تمرین که با حضور رسانه‌ها انجام شد، بازیکنان زیر نظر لیدیو واله (کمک مربی) تمرینات با توپ با تمرکز روی تاکتیک‌های دفاعی و حمله را مرور کردند.
- علاوه بر موتینیو، گِدِش، گوریرو، کوستا و پریرا، در تمرین امروز بازیکنان خط دفاع شامل سدریک سووارش، ماریو روی، برونو آلوز، ژوزه فونته، روبن دیاز، په‌په و ریکاردو پریرا، در خط میانی، ولیام کاروالیو، مانوئل فرناندس، جوآ ماریو، آدرین سیلوا و برناردو سیلوا، و در خط حمله آندره سیلوا و ریکاردو کورِشما در تمرین شرکت کردند.
- به غیر از رونالدو که امشب در فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شود، بازیکنان تیم اسپورتینگ لیسبون شامل روی پاتریسیو، برونو فرناندش و جلسون مارکینش هم کماکان در تمرینات غیبت دارند. (اسپورتینگ ٥ روز پیش در فینال جام حدفی به میدان رفت و بازیکنان این تیم برای مدتی استراحت داده شده‌اند.)

 

* گفت‌وگوی بازیکنان پرتغال با رسانه‌ها

- در مصاحبه مطبوعاتی پس از تمرین، ریکاردو پریرا در مقابل دوربین‌ها قرار گرفت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
- پریرا که با کنار زدن نلسون سمدو، بازیکن بارسلونا در لیست تیم قرار گرفت، برای رسیدن ترکیب اصلی تیم با سدریک سوارس مبارزه می‌کند؛ او در جواب سوال خبرنگاران در مورد این رقابت گفت: «هر کدام از ما توانایی‌های متفاوتی داریم و من به شخصه بازیکن سرعتی هستم و تمایل اضافه شدن به جلو در ضد حملات را دارم ولی به‌عنوان دفاع کناری وظیفه اصلی من دفاع کردن در درجه اول است و در صورت موقعیت کمک کردن در حمله؛ "و اشاره کرد که" همه ما برای موفقیت سِلسآو تلاش می‌کنیم.»
- در ادامه ریکاردو اضافه کرد که «پست تخصصی‌اش دفاع راست است ولی در صورت صلاح‌دید فرناندو سانتوس می‌تواند در دفاع چپ یا خط میانی هم بازی کند.»؛ پریرا در پایان هم به سوالاتی پیرامون انتقالش به لستر سیتی پاسخ داد.

* تیم ملی پرتغال برای آماده‌سازی بیشتر قبل از جام جهانی سه بازی دوستانه در روز های ٢٨ می با تونس(در براگا- پرتغال)، ٢ جون با بلژیک (در بروکسل) و ٧ جون مقابل الجزایر(در لیسبون) انجام می‌دهد و هفت روز پس از آخرین بازی تدارکاتی، پرتغال در نخستین بازی جام جهانی در روز ١٥ جون در شهر سوچی روسیه در مقابل اسپانیا صف‌آرایی خواهد کرد.