نان اپراتورها در روغن/اینترنت نخرید، لیگ برتر نمی بینید!

نان اپراتورها در روغن/اینترنت نخرید، لیگ برتر نمی بینید!

ورزش > لیگ برتر - فدراسیون فوتبال و صدا و سیما سفت و سخت به دنبال اجرای طرح IPTV هستند.

آریا صاحلی/ خبرگزاری خبرآنلاین؛ این طرح قرار است معضل حق پخش تلویزیونی را در فوتبال ایران حل کند. IPTV همان تلویزیونی اینترنتی است که مخاطبانش باید به ازای خرید اینترنت، برنامه هایش را تماشا کنند. فدراسیون فوتبال و صدا و سیما به این نتیجه رسیدند که با توجه به مشکلات دولت در پرداخت بودجه، از این راه بتوانند حق پخش تلویزیونی را تامین کنند. بدین ترتیب تنها مخاطب هایی اینترنت داشته باشند، می توانند بازی های لیگ برتر را تماشا کنند.
این روزها اپراتورهای مختلف بسته های اینترنتی مختلفی را در اختیار مخاطب ها قرار می دهند و در واقع تلویزیون اینترنتی این مکان را به مخاطب ها می دهد که با استفاده از این بسته ها بازی ها را تماشا کنند. همچنین کار و بار شرکت هایی که اینترنت پرسرعت ارایه می دهند، سکه خواهد شد. صدا و سیما و فدراسیون در تلاش هستند تا با این طرح هم خود را به سوددهی برسانند و هم این اپراتورها را.
کسانی که تلویزیون هوشمند در خانه های خود دارند می توانند با استفاده از وایرلس بازی های لیگ برتر را تماشا کنند و آنها که ندارند، می توانند از طریق گوشی های هوشمند به تماشای بازی های لیگ بنشیند. در واقع هزینه ای که مخاطبان برای اینترنت و برای تماشای لیگ برتر هزینه می کنند، همان حق پخش خواهد بود.
فدراسیون و صدا و سیما مصر هستند هر چه سریعتر اجازه اجرای این طرح را بگیرند و روز گذشته هم در دیدار به آیت الله هاشمی رفسنجانی تلاش کردند به تصویب چنین طرحی سرعت ببخشند. جالب اینجاست فدراسیون فوتبال به طور کامل بی خیال حق پخش فصل گذشته شده و اعلام کرده امیدوارند در آینده بتوانند با درآمدری که دارند، این ضرر را جبران کنند.


252 41