همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ محمدرشید مظاهری (2)

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ محمدرشید مظاهری (2)

وبسایت رسمی برنامه نود - سنگربان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان یکی از سه دروازه بان حاضر در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی به رقابت های جام جهانی روسیه است.

به گزارش وب سایت نود، محمدرشید مظاهری یکی از سه دروازه بانی است که برای حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد. در ادامه نگاهی به سوابق باشگاهی و ملی این دروازه بان خواهیم داشت.

باثبات، بدون حاشیه و مطمئن

محمدرشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن اصفهان، فوتبال باشگاهی خود را با حضور در تیم استقلال اهواز آغاز کرد و در نهمین دوره لیگ برتر چند بازی برای این تیم انجام داد. پس از سقوط استقلال اهواز به دسته اول، مظاهری هم با این تیم در دسته اول حضور داشت اما در ابتدای لیگ برتر یازدهم به دیگر تیم اهوازی یعنی فولاد خوزستان پیوست. وی سه فصل در فوتبال خوزستان حضور داشت اما تعداد بازیهایش برای این تیم به انگشتان یک دست هم نرسید. مظاهری در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر سیزدهم از فولاد خوزستان جدا و راهی ذوب آهن اصفهان شد. از ابتدای لیگ برتر چهاردهم مظاهری توانست به طور جدی در لیگ برتر بازی کند و از آن پس به عنوان دروازه بان اول این تیم اصفهانی وظیفه حراست از چارچوب دروازه را دارد. مظاهری در اهواز زیر نظر عبدالمجید باقری نیا، حسین فرکی و علی فیروزی بازی کرد اما بدون شک یحیی گل محمدی نقش بسزایی در پیشرفت این دروازه بان داشت زیرا از ابتدای لیگ برتر چهاردهم به مظاهری اعتماد کرد و از او به عنوان سنگربان اول ذوب آهن اصفهان در ترکیب تیمش بهره می برد؛ اتفاقی که پس از گذشت چهار فصل همچنان ادامه دارد. مظاهری در ذوب آهن هم با مربیانی چون فیروز کریمی، یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی و مجتبی حسینی کار کرد.

محمدرشید مظاهری تا کنون در 117 بازی لیگ برتر برای تیم های مختلف به میدان رفته و توانسته است 47 بار کلین شیت کند. وی در رقابت های این فصل تنها بازیکنی بود که در تمامی دقایق بازی کرد. وی در بازی های این فصل 30 گل خورده داشت و در 12 بازی کلین شیت کرد.

محمدرشید مظاهری تا کنون 3 بازی ملی در کارنامه دارد. وی تنها یک بار از ابتدا در ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران به میدان رفته و در سال 2016 در رقابت های مقدماتی جام جهانی در پیروزی 4 بر صفر ایران برابر هند در درون دروازه ایران قرار گرفت. در دو بازی دیگر، وی به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد.


2081