بررسی نیمکت‌ تیم‌های فصل بعد؛ نصف لیگ روی هوا

بررسی نیمکت‌ تیم‌های فصل بعد؛ نصف لیگ روی هوا

وبسایت رسمی برنامه نود - نیمی از تیم‌های لیگ هجدهم تکلیف نیمکت‌شان را مشخص کردند. هنوز 5 تیم هم هستند که گزینه‌ای برای توافق ندارند و شدیدترین لرزش هم در خوزستان حس شده است.

به گزارش وبسایت نود، با پایان لیگ هفدهم، مدیران باشگاه‌ها هم به تعطیلات رفتند. حالا با گذشت نزدیک به چهار هفته از لیگ فصل قبل هنوز تکلیف نیمی از نیمکت‌های لیگ هجدهم مشخص نشده است. چه کسی می‌داند که سرمربی بعدی ذوب‌آهن کیست؟ تا همین دیروز سعید آذری در حال تکذیب گزینه‌هایی چون منصوریان و نکونام بود و باقدرت سرمربی تیم‌اش را امیر قلعه‌نویی معرفی می‌کرد. ولی با قرارداد رسمی قلعه‌نویی و سپاهان، حالا دست دیگر اصفهانی خالی مانده و از امروز باید دنبال مربی جدیدی باشند. از تراکتورسازی چه خبر؟ از سوی این باشگاه حتی گزینه‌ای در حد گمانه‌زنی هم معرفی نشده است. شرایط دیگر تیم تبریزی هم بهتر از تراکتور نیست و با پایان فصل، صحبتی برای انتخاب جانشین فیروز کریمی نشده است. اتفاقی که در آبادان هم رخ داده و بنظر فراز کمالوند با نیم‌نگاهی که به نیمکت تراکتور دارد، با آبادانی‌ها توافق نکند. رضا مهاجری هم همین چند روز قبل مصاحبه کرد که بین گزینه‌هایش سراغ تیمی می‌رود که آرامش بیشتری داشته باشد. و این مهر تاییدی است برای جدایی او از پدیده. در نتیجه این باشگاه هم فعلا بدون سرمربی مانده است.

نیمکت‌های خالی

خوزستان روی نوار زلزله. هیچ نیمکتی در لیگ برتر به اندازه نیمکت تیم‌های خوزستانی روی لرزه نیست. محمود فکری هر روز در مصاحبه‌اش تاکید می‌کند که با مسجدسلیمانی‌ها به توافق نهایی نرسیده است. سیروس پورموسوی بعد از نارضایتی هواداران همچنان مورد اقبال مدیران تیم قرار دارد. هر چند که هنوز این چالش حل نشده و مدیران باشگاه برای امضا کردن قرارداد دوباره با پورموسوی به اجماع نرسیده‌اند. با خداحافظی عبدالله ویسی، نیمکت استقلال خوزستان هم به صمد مرفاوی رسیده است. اما تغییر مالکیت احتمالی در این باشگاه، شاید مرفاوی را از خوزستان دور کند و گزینه مالکان بعدی باشگاه نباشد. 

نیمکت‌های لرزان

نصف در ثبات. لیگ هجدهم جزو معدود فصل‌هایی است که هم استقلال و هم پرسپولیس با سرمربی فصل قبل‌شان وارد مسابقات می‌شوند. استقلال با شفر ادامه می‌دهد و برانکو هم برای دو فصل دیگر قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد. پیکان و مجید جلالی هنوز برای تحقق آرزوهای‌شان تلاش می‌کنند. قلعه‌نویی به سپاهان برگشت. سپیدرود نادر دست‌نشان را به‌عنوان جانشین علی کریمی معرفی کرده است. نساجی‌چی‌ها به این راحتی قید مربی‌ای را نمی‌زنند که بعد از 24 سال به آرزوی‌شان رنگ واقعیت داد و برای فصل جدید هم نیمکت‌شان را به جواد نکونام سپرده‌اند. سایپا و علی دایی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند و به‌جز اتفاقاتی خاص که در جام‌جهانی رخ دهد، هیچ‌چیز این دو را از هم جدا نخواهد کرد. پارس‌جنوبی‌جم هم قطعا از مهدی تارتار راضی بوده که دوباره قرارداد این مربی را تمدید کرده است.

نیمکت‌های قطعی


14001