گزارش ویژه؛ جزییاتی از ماجرای انتخاب اونای امری به عنوان سرمربی آرسنال

گزارش ویژه؛ جزییاتی از ماجرای انتخاب اونای امری به عنوان سرمربی آرسنال

وبسایت رسمی برنامه نود - امری جزو گزینه های اصلی هدایت آرسنال نبود.

به گزارش وبسایت نود، اونای امری در حالی احتمالاً طی 1-2 روز آینده به عنوان سرمربی جدید آرسنال معرفی خواهد شد که در ابتدا در لیست اولیه باشگاه آرسنال برای جانشینی ونگر قرار نداشته است.

در شرایطی که طی روزهای گذشته اکثر رسانه های معتبر بریتانیایی، متفق القول خبر از حضور آرتتا روی نیمکت آرسنال می دادند ولی در نهایت این اونای امری بود که گوی سبقت را یک شبه از آرتتا ربود و حالا او جانشین ونگر خواهد شد. تلگراف در گزارشی اختصاصی درباره فرآیند انتخاب سرمربی جدید آرسنال چنین عنوان کرده است.

چهره هایی مانند، آلگری، آرتتا، ناگلزمان و ویرا در لیست اولیه سران آرسنال قرار داشتند. آلگری ترجیح داد در یوونتوس بماند و حضورش در آرسنال منتفی شد، همین قضیه درباره ناگلزمان نیز صدق کرد و او هم ترجیح داد در آلمان به کارش ادامه دهد. اما ویرا اگرچه آماده حضور در آرسنال بود ولی از این که بعد از گفتگو با سران باشگاه، پاسخی دریافت نکرده بود، ناراضی بود و می دانست قرار نیست جانشین ونگر شود.

در چنین شرایطی بود که آرتتا به عنوان گزینه محتمل شناخته شد. اما به ناگهان از طریق یک رابط، بحث حضور امری در آرسنال مطرح شد. اولین تماس بین امری و آرسنال تنها ده روز قبل بود که صورت گرفت، اما در همان گفتگوهای اولیه با سران باشگاه، امری نظر سران توپچی ها را به خود جلب کرد و آن ها تصور کردند انتخاب این سرمربی 46 ساله، ریسک کمتری نسبت به انتخاب آرتتای جوان و بی تجربه دارد.

در عین حال اونای امری هم پذیرفته است که قرار نیست در پنجره های نقل و انتقالاتی حرف اول و آخر را او بزند و باید خودش را با ساختار باشگاه وفق دهد. ضمن این که در این تابستان هم بیش از 50 میلیون پوند برای خرید بازیکن در اختیار وی قرار نمی گیرد.

به این ترتیب اونای امری با دریافت سالیانه 6 میلیون پوند سرمربی جدید آرسنال می شود. ضمن این که او می تواند تا 4 دستیارش را همراه خود به لندن بیاورد.

1878