آمار ناامیدکننده کلوپ در بازی های فینال؛ یک برد در شش فینال!

آمار ناامیدکننده کلوپ در بازی های فینال؛ یک برد در شش فینال!

وبسایت رسمی برنامه نود - کلوپ آخرین بار در سال 2012 در یک فینال به پیروزی رسید.

به گزارش وبسایت نود، یورگن کلوپ در حالی توانسته تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند که آمار ناامیدکننده ای در مسابقات فینال دارد. او در طول دوران مربیگری خود در شش مسابقه رسمی در فینال ها تیمش را روانه زمین کرده که تنها و تنها یک بار پیروز شده است. اولین و آخرین برد تیم های کلوپ در مسابقات فینال به سال 2012 بر می گردد که دورتموند موفق شد 5-2 بایرن مونیخ را شکست دهد و به قهرمانی در جام حذفی آلمان برسد.

کلوپ شش بار به فینال ها راه یافته است که چهار مورد آن در دورتموند و دو بازی روی نیمکت لیورپول بوده است. اولین فینال کلوپ، سال 2012 در فینال جام حذفی آلمان بود که زردها موفق شدند با درخشش لواندوفسکی، هوملس و کاگاوا، 5-2 بایرن مونیخ را مغلوب سازند.

یک سال بعد تیم کلوپ دوباره با بایرن مونیخ در بازی فینال روبرو شد که این مسابقه این بار در چارچوب فینال لیگ قهرمانان بود ولی دورتموند 2-1 باخت و نایب قهرمان شد. فینال جام حذفی آلمان، سال 2014 تکرار شد و این بار تیم کلوپ 2-0 مغلوب بایرن مونیخِ پپ شد. یک سال بعد بار دیگر دورتموند تحت هدایت کلوپ به فینال جام حذفی راه یافت که این بار آن ها 3-1 در فینال مغلوب وولفسبورگ شدند.

سال 2016 کلوپ در اولین فینال خود با لیورپول، در جام اتحادیه به مصاف منچسترسیتی رفت که در ضربات پنالتی مغلوب شد و به نایب قهرمانی اکتفا کرد. دو سال قبل، در آخرین فینال کلوپ، که از قضا یک فینال اروپایی بود، لیورپول در بازل، 3-1 مقابل سویا شکست خورد و باز هم در رسیدن به جام ناکام ماند.