مقایسه ملی‌پوشان استقلال و پرسپولیس در تاریخ جام جهانی/ امید قرمزها به قلم کی‌روش!

مقایسه ملی‌پوشان استقلال و پرسپولیس در تاریخ جام جهانی/ امید قرمزها به قلم کی‌روش!

وبسایت رسمی برنامه نود - استقلال یا پرسپولیس؟ کدام تیم سهم بیشتری در لیست تیم ملی در جام‌جهانی داشت؟

به گزارش وبسایت نود، با دعوت کی‌روش از چهار استقلالی و دو پرسپولیسی حالا تعداد ایرانی‌هایی که در لباس استقلال راهی جام‌جهانی شدند از پرسپولیسی‌ها پیشی گرفت. همچنین امیرحسین صادقی هم تنها بازیکنی است که دو بار با لباس یک باشگاه (استقلال) به جام جهانی رسید. از این حیث آندرانیک تیموریان و پژمان منتظری هم دو بار با باشگاهی از ایران به جام جهانی رسیدند. که یکی از آن‌ها استقلال بود و دیگری برای پژمان ام‌صلال بود و برای آندو هم ابومسلم. همچنین در بین پرافتخارترین باشگا‌ه‌ها از این حیث، نام صبا و پاس دیده می‌شود که حالا یکی باید در لیگ دو دست و پا بزند و از دیگری هم خبر‌های خوبی به گوش نمی‌رسد.

18 استقلالی تا 2018

با قرار گرفتن چهار استقلالی در لیست جام جهانی 2018 حالا تعداد ایرانی‌هایی که با لباس استقلال به جام جهانی رفتند به عدد 18 رسیده است. از استقلالی‌هایی که در این جام جهانی حضور خواهند داشت فقط پژمان منتظری سابقه حضور در جام‌جهانی را دارد. البته پژمان چهار سال قبل با پیراهن ام‌صلال راهی برزیل شده بود و این اولین باری است که با لباس استقلال همراه تیم ملی به جام جهانی می‌رود. از این حیث امیرحسین صادقی رکورد دو بار حضور در جام جهانی در فصلی که استقلالی بود را در کارنامه دارد. 

پرسپولیس به امید خط خوردن استقلال!

با خط خوردن جلال حسینی و محمد انصاری و همچنین دعوت شدن چهار استقلالی حالا تعداد استقلالی‌های حاضر در جام‌های جهانی که ایران در آن‌ حضور داشت از تعداد پرسپولیسی‌ها بیشتر شده است. تا حالا در پنج جام‌جهانی که ایران راهی شده 17 بازیکن تیم ملی سهم پرسپولیس بودند. کی‌روش هم‌اکنون 24 بازیکن را همراه با خود به ترکیه برده و یکی از ملی‌پوشان از رسیدن به جام‌جهانی ناکام خواهند ماند. تنها در صورتی که آن ملی‌پوش، استقلالی باشد پرسپولیسی‌ها از این حیث به استقلال می‌رسند. 

زنده‌باد پاس!

پاسی که حالا هیچ خبری از آن نیست، هفت سهمیه در جام‌های جهانی داشت. از حسین فرکی و بهتاش فریبا تا آرش برهانی و محمد نصرتی. 

ناصر حجازی!

بازیکنان تیم‌های سپاهان و شهباز بعد از استقلال، پرسپولیس و پاس خیال‌شان از رسیدن به جام جهانی جمع‌تر بود. جالب است که ناصر حجازی نه با لباس استقلال، بلکه در پیراهن شهباز بود که راهی جام جهانی شد.

4 تا سهم بهمن

محمد خاکپور، حمید استیلی، علی لطیفی و ستار همدانی چهار بازیکنی هستند که از تیم بهمن به جام جهانی رفتند.

سه تایی‌ها

سایپا: مسعود شجاعی به عنوان پرافتخارترین بازیکن ایرانی با حضور در سه جام‌جهانی، اولین حضورش در این رقابت‌ها را مدیون سایپاست که در سال 2006 همراه با تیم برانکو راهی آلمان شد. همچنین دعوت از ترابی و قلی‌زاده باعث شد که سایپا درجمع سه‌تایی‌ها قرار بگیرد.

صبا:

تیمی که این فصل در لیگ یک باعث آبروریزی شده بود و با دریافت 83 گل در یک فصل راهی لیگ دو شد، زمانی علی دایی همراه این تیم به جام جهانی می‌رسید. علاوه بر دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی‌ گل‌محمدی هم همراه صبا به جام جهانی رفتند.

فولاد خوزستان

: ابراهیم میرزاپور، بختیار رحمانی و حسین کعبی سه بازیکنی هستند که همراه این تیم جنوبی راهی جام جهانی 2006 و 2014 شدند.

پرواز با هما

در اولین جام جهانی که ایران حضور داشت، حسین نایب‌آقا و ناصر نورایی از هما با تیم ملی همراه شدند.

ستاره‌های یک‌نفره

خانزاده از پدیده، انصاری‌فرد برای تراکتورسازی، احمد آل‌نعمه در نفت تهران، آندرانیک تیموریان در لباس ابومسلم، سیروس دین‌محمدی در شهرداری تبریز، نادر محمدخانی در پلی‌اکریل، بهنام سراج در نفت آبادان، علیرضا قشقایی همراه با برق شیراز و غفور جهانی در لباس ملوان تنها سهمیه باشگاه‌های‌شان در جام جهانی بودند.


14001