همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ علیرضا بیرانوند (1)

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ علیرضا بیرانوند (1)

وبسایت رسمی برنامه نود - علیرضا بیرانوند مرد شماره یک تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در یکی دو سال اخیر بوده و انتظار می رود که وی در جام جهانی هم وظیفه حراست از دروازه تیم کشورمان را بر عهده داشته باشد.

به گزارش وب سایت نود، علیرضا بیرانوند سنگربان بلندقامت تیم ملی کشورمان پس از رقابت های جام جهانی در دوره گذشته، به تیم ملی دعوت شد و همواره یکی از دعوت شدگان به تیم ملی ایران توسط کارلوس کی روش بوده است. در ادامه سوابق باشگاهی و ملی بیرانوند را به اختصار مرور می کنیم.


درخشان در نفت، نفوذناپذیر در پرسپولیس

علیرضا بیرانوند مرد شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در یکی دو سال گذشته بوده؛ وی در لیگ برتر دوازدهم اولین بازی خود را در لیگ برتر ایران برای تیم نفت تهران انجام داد و از فصل بعد، به عنوان سنگربان اصلی تیمش به میدان رفت. وی در طی چند فصل حضور در تیم نفت تهران زیر نظر منصور ابراهیم زاده، یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان بازی کرد و پس از پایان پانزدهمین دوره لیگ برتر، با جدایی از جمع نفتی ها، به پرسپولیس پیوست و مرد شماره یک تیم برانکو بوده است. وی تا کنون 120 بازی در لیگ برتر ایران انجام داده و با ثبت آمار بسیار فوق العاده، 64 بار کلین شیت کرده؛ در این بازیها، 76 بار دروازه بیرانوند باز شده است. دروازه بان شماره یک تیم ملی کشورمان که در طی چند فصل حضور در نفت تهران موفق به 30 کلین شیت شده بود، در دو فصل اخیر در جمع سرخپوشان پایتخت آمار بسیار درخشانی داشت و در 51 بازی برای پرسپولیس توانست 34 کلین شیت کند. وی در فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم با ثبت 5 کلین شیت در مرحله گروهی، نام خود را به عنوان یکی از برترین های تمامی ادوار لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد.

عملکرد درخشان در تیم ملی

علیرضا بیرانوند در تیم ملی حداقل به لحاظ آماری، عملکرد فوق العاده درخشانی داشته است. وی پس از جام جهانی 2014 برزیل، و برای بازی های جام ملت های آسیا 2015 استرالیا به عنوان یکی از سه دروازه بان تیم ملی در جمع نفرات ایران حضور داشت. در دیدار دوستانه تیم ملی ایران با عراق که پیش از شروع جام ملتها در استرالیا برگزار شد، بیرانوند 65 دقیقه در درون دروازه تیم ملی بود و اولین بازی ملی خود را انجام داد. وی در بازی های ملی هم رکورد فوق العاده ای را از خود به جای گذاشت؛ وی در 11 بازی ابتدایی خود در ترکیب تیم ملی در بازی های رسمی، اجازه گلزنی به بازیکنان حریف نداد و در دوازدهمین بازی رسمی اولین گل را برابر تیم ملی سوریه دریافت کرد. البته با احتساب بازی های دوستانه، وی در 14 بازی ابتدایی فقط دو بار دروازه اش باز شد. وی 20 بازی ملی در کارنامه دارد اما تا کنون در دور نهایی هیچ تورنمنت ملی در چارچوب دروازه تیم ملی حضور نداشته است. بیرانوند در 9 بازی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در ترکیب اصلی ایران بود و در هشت بازی کلین شیت کرد و تنها در آخرین بازی برابر سوریه (که صعود ایران از پیش مسجل شده بود)، دو گل دریافت کرد.



2081