استقلال در لیگ هفدهم پرطرفدارتر بود یا پرسپولیس؟

استقلال در لیگ هفدهم پرطرفدارتر بود یا پرسپولیس؟

وبسایت رسمی برنامه نود - در جواب سوال همیشگی استقلال پرطرفدارتر است یا پرسپولیس باید گفت که حداقل در لیگ هفدهم، حضور قرمزها پررنگ‌تر بود.

به گزارش وبسایت نود، در پایان لیگ هفدهم مشخص شد که در این فصل هم پرسپولیس گوی سبقت را از استقلال ربود و تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه کشاند. استقلال به جز دربی، فقط یک بار تعداد تماشاگرانش از 50هزارتا عبور کرد که آن هم مربوط به بازی هفته سوم مقابل تراکتورسازی است. در حالی که قرمزها در هفته پایانی برای جشن قهرمانی 70هزارتا بودند، در میزبانی از سایپای علی دایی 60هزار تماشاگر به ورزشگاه رفته بود و 50هزارنفری از سپاهان و تراکتورسازی پذیرایی کردند. هر دو تیم هم بعد از دربی، یک بازی از حضور تماشاگر محروم شدند و هواداران سرخآبی در 14 میزبانی تیم‌شان سهیم بودند.

منصوریان، امید را با خود برد

اگر از دربی صرف نظر کنیم، آبی‌ها در دوران اوج شفر هم به اندازه دو میزبانی اول فصل‌شان به ورزشگاه نرفتند. استقلال فصل را با 40هزار تماشاگر استارت زد که با وجود ناکامی، برای بازی با تراکتورسازی این عدد به 55هزار تماشاگر رسید. ولی منصوریان با رفتن‌اش همه امیدها را با خود برد و شفر هر چه تلاش کرد تعداد تماشاگران حاضر در آزادی را از مرز سی‌هزارتا عبور نداد. 

تعداد تماشاگران استقلال در میزبانی‌های لیگ هفدهم

پرسپولیس در تعداد تماشاگر هم اول شد

513هزار تماشاگر در روزهایی از لیگ هفدهم که پرسپولیس میزبان بود به ورزشگاه رفتند. در آخرین بازی لیگ که مصادف شده بود با جشن قهرمانی پرسپولیس، این تیم جشنی 70هزارنفره گرفت که بیشترین حضور تماشاگران پرسپولیس در این فصل هم بود. بعد از آن نوبت به میزبانی از سایپا می‌رسد که شصت هزار قرمزپوش شاهد شکست تیم‌شان مقابل تیم علی دایی بودند. همچنین پرسپولیس در میزبانی از سپاهان و تراکتورسازی هم 50هزارنفری به استقبال تیم مهمان رفتند.

تعداد تماشاگران پرسپولیس در میزبانی‌های لیگ هفدهم

شهرستان‌ها هم به نفع پرسپولیس

در مجموع مسابقاتی که پرسپولیس مهمان بود 382هزار تماشاگر به ورزشگاه رفتند. در حالی که استقلال در سفر به ورزشگاهی جز آزادی، 341هزار تماشاگر را از نزدیک دید. یعنی هواداران سایر تیم‌ها هم در بازی با پرسپولیس اشتیاق بیشتری برای حضور در ورزشگاه داشتند نسبت به مسابقاتی که میزبان استقلال بودند. 

پرسپولیس پرطرفدارتر از استقلال

به طور میانگین میزبانی‌های پرسپولیس 9هزارتماشاگر بیشتری از میزبانی‌های استقلال داشت. یعنی بازی‌های این فصل پرسپولیس حدود 36هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند. در حالی که این آمار برای استقلال حول عدد 27هزارتا می‌چرخید. در مجموع نزدیک به 900هزارتماشاگر برای تماشای بازی‌های پرسپولیس به ورزشگاه رفتند و 728هزار تماشاگر هم در بازی‌های این فصل استقلال حاضر بودند.

آمار تفکیکی تعداد تماشاگران استقلال و پرسپولیس در لیگ هفدهم


14001