بازگشت دراماتیک پارما به سری A

بازگشت دراماتیک پارما به سری A

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته چهل و دوم و پایانی رقابت‌های سری B ایتالیا با صعود دراماتیک تیم پارما به سری A به پایان رسید.

  به گزارش سایت نود، در جدال برای سهمیه دوم صعود مسنقیم، پارما در زمین اسپیزا به برتری 2 بر صفر دست یافت اما با توجه به برتری 2 بریک فروزینونه درخانه خودش مقابل فوجیا تا دقایق پایانی تنها می‌توانست در پلی‌آف حضور یابد، با این حال به دراماتیک‌ترین شکل ممکن فوجیا در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را  وارد دروازه فروزینونه کرد تا امتیازات پارما و فروزینونه مساوی شود و پارما به خاطر شرایط بهتر در بازی‌های رودررو پس از امپولی به عنوان تیم دوم جواز صعود به سری A را کسب کند.

 فروزینونه همراه پالرمو، ونتزیا، سیتادلا، پروجا و باری به مرحله پلی‌آف راه یافتند تا از بین خودشان نماینده سوم حاضر در سری A را انتخاب کنند. 

پارما با این صعود صاحب یک رکورد بزرگ هم شد و اولین تیم تاریخ ایتالیا نام گرفت که در 3 فصل متوالی 3 صعود را تجربه می‌کند. آن‌ها تنها 4 سال پس از اعلام ورشکستگی و سقوط به دسته چهارم یک به یک لیگ‌های سطح پایین را پشت سر گذاشتند و بار دیگر به سطح اول بازگشتند.

تیم زرد و آبی‌پوش که از دهه 80 با آریگو ساکی معروف به سطح اول فوتبال ایتالیا آمد، هر چند قهرمان سری A  نشده اما جام یوفا و جام در جام اروپا را فتح کرده است.

1977