علی احمد مبخوت؛ در حد یک سوپراستار

علی احمد مبخوت؛ در حد یک سوپراستار

به گزارش "ورزش سه"، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و الجزیره امارات در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فردا شب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.


امید اصلی گلزنی تیم فوتبال الجزیره برای این بازی همان بازیکنی است که در بازی رفت هم ستاره میدان بود و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. علی مبخوت، ملی پوش اماراتی الجزیره مهم ترین بازیکن این تیم است و بار حملات سفیدپوشان را بر دوش دارد.


با مروری بر ویژگی های بازی ستاره شماره 7 الجزیره، می توان دریافت که سرخ ها اگر در خانه هم در مراقبت از او سهل انگاری کنند، دوباره این مهاجم زهر خود را می ریزد و این در حالی است که گل خوردن در بازی برگشت آسیب بزرگی به سرخپوشان خواهد زد.


علی مبخوت اگرچه یک مهاجم است و وظیفه گلزنی را بر عهده دارد، در فواصل دورتر از دروازه حریفان هم توانایی های خود را نشان داده است. او دقایق بسیاری از بازی را پشت محوطه تیم حریف سپری می کند و با توپ گیری، سعی در راه انداختن هم تیمی های خود و قرار دادن آنها در موقعیت گلزنی دارد. این اتفاق دقیقا مشابه آن چیزی است که روی گل دوم الجزیره به پرسپولیس در بازی رفت افتاد و مبخوت با یک پاس عالی از پشت محوطه جریمه، رومارینهو را در موقعیت تک به تک قرار داد.


یکی دیگر از توانایی های این مهاجم 27 ساله در زدن ضربات از راه دور است. مبخوت چه در موقعیت های ایستگاهی و چه در جریان بازی شوت های خوبی را روانه دروازه حریفان می کند. شوت هایی که مبخوت در جریان بازی می زند، عمدتا از یک فرمول مشابه پیروی می کنند. او پشت به دروازه می ایستد، از همی تیمی هایش توپ می گیرد، سپس می چرخد و یا بلافاصله شوت می زند یا اینکه پس از یک حرکت عرضی خود را برای ضربه زدن مهیا می کند. هفته گذشته هم او پس از اینکه توپ را از هم تیمی خود گرفت، با یک حرکت در عرض شجاع خلیل زاده را از پیش رو برداشت و با شوت دقیق خود حساب کار را یک یک کرد.


ستاره خط حمله تیم الجزیره همانقدر که در زدن شوت هنرمند است، در نبردهای هوایی هم موفق ظاهر می شود. گلزن اصلی الجزیره در ارسال ها و موقعیت های هوایی هم خود مبخوت است و نمی توان در هیچ شرایطی چشم از او برداشت.