الدحیل، تنها سرگروه برنده غرب آسیا

الدحیل، تنها سرگروه برنده غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از دو شب پیش وارد مرحله یک هشتم نهایی شد و بازی های دور رفت این مرحله در منطقه غرب خاتمه یافت.

در چهار بازی انجام شده طی دو شب اخیر، تیم های میزبان سه پیروزی کسب کردند و تنها یک تیم توانست در خانه حریف خود به برتری برسد.

با توجه به نحوه برنامه‌ریزی این مرحله از سوی AFC، بازی های دور رفت در خانه تیم هایی برگزار می شود که از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم صعود کرده اند.

بدین ترتیب مرور نتایج این ۴ بازی و موفقیت تیم های میزبان نشان دهنده این است که سرگروه‌ها در بازی های رفت خود توفیق چندانی نداشته اند.

تیم های الاهلی عربستان و پرسپولیس و استقلال ایران، ۳ سرگروهی بودند که در بازی های نخست حذفی خود به ترتیب مغلوب السد قطر، الجزیره امارات و ذوب آهن ایران شدند. در سمت مقابل تیم الدحیل قطر تنها سرگروهی بود که با برتری در خانه العین امارات، مرحله یک‌هشتم نهایی را با برتری آغاز کرد.

 نکته جالب دیگر این است که در دو بازی برگزار شده از مرحله یک هشتم نهایی در منطقه شرق آسیا هم تیمهای سرگروه هنوز توفیقی نداشته اند؛ به این صورت که چونبوک موتورز در تایلند مقابل بوریرام شکست خورد و گوانگژو نیز در خانه تیانجین به تساوی رسید.

بدین ترتیب اگر تیم‌های سوون سامسونگ و شانگهای SIPG در بازی های امروز خود مقابل حریفان به برتری نرسند، الدحیل قطر تنها سرگروه در کل آسیا خواهد بود که دیدار خارج از خانه خود در مرحله یک هشتم نهایی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.