اتلتیکومادرید - آرسنال؛ «من» برنده، «گروه» سازنده

اتلتیکومادرید - آرسنال؛ «من» برنده، «گروه» سازنده

وبسایت رسمی برنامه نود -  نبرد اتلتیکومادرید و آرسنال جدال 2 مربی با 2 سبک شخصیتی متفاوت است.

 به گزارش سایت نود، اتلتیکومادرید مقابل آرسنال، ونگر چشم در چشم سیمئونه. یکی در تمام عمر طولانی مربیگری معتقد به بازی با اصول اخلاقی و دیگری شیفته فلسفه «هدف وسیله را توجیه می‌کند».

 در چنین شرایطی است که ونگر در روزهای ابتدایی مربیگری در آرسنال پس از پیروزی به زعم خودش زشت توپچی‌ها از اتحادیه فوتبال انگلیس درخواست کرد بازی را تجدید کند. سیمئونه اما محور تیمش را بازیکنی با مشخصات دیه‌گو کاستا می‌داند؛ مردی با توانایی عصبانی و دیوانه کردن رقبا با انواع و اقسام خطاهای پنهان مانده از دید داور

پیروزی از آن کیست؟

شاید در دنیای نتیجه‌گرای امروز، تفکر سیمئونه مقبول است اما برای آینده فوتبال بهتر است ونگر باشید؛ البته ونگر نیم تا یک دهه پیش. مردی با توانایی ساختن بازیکنان بزرگ، خرید استعدادها با حداقل قیمت، تبدیل کردن آن‌ها به ستاره و فروششان با چندین برابر قیمت خرید. تفکر سیمئونه اما برای هواداران عاشق، آن‌هایی که اولین اصل در وفاداری را پیروزی می‌دانند، خریداران بیش‌تری دارد. برای او نتیجه، معنای بزرگ فوتبال است و با وفاداری به اصول برتری، 65 درصد بازی‌های دوران مربیگری در اتلتیکو را برده و تیمی قبلا دسته دومی را به عناوینی مانند قهرمانی در لیگ اروپا، لالیگا و 2 حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. ونگر هر چند از ساخت بازیکن بهره‌هایی مانند رقم زدن یک قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر برد اما چون شرایط باشگاه را پذیرفت و مقابل کم خرجی باشگاه مقاومت نکرد، خیلی زود خلع سلاح شد و حالا 14 سال است که تنها جام حذفی انگلیس را برده!

تفاوت دو دیدگاه در بازی رفت و جدال ساعت 23:35 امشب در ورزشگاه اتلتیکومادرید خط مشی دو مربی را بیش از پیش عیان کرده و می‌کند؛ حتی اگر سیمئونه به خاطر اخراج در بازی رفت،جنگجوی دیگری به نام بورگوس را به عنوان دستیارش روی نیمکت تیم قرمز و سفیدپوش بنشاند.

1977