خلیلی: پرسپولیس در فصل آینده رقابتها و حریفان بسیار دشوارتری خواهند داشت

خلیلی: پرسپولیس در فصل آینده رقابتها و حریفان بسیار دشوارتری خواهند داشت

وبسایت رسمی برنامه نود - مهاجم سابق پرسپولیس گفت: پرسپولیس فصل بعد کار سختی در پیش دارد و شرایط را نمی توان مثل دو فصل گذشته دانست.

به گزارش وب سایت نود، محسن خلیلی در گفت و گویی با خبرنگار اختصاصی سایت برنامه نود، درباره علل قهرمانی دوباره پرسپولیس صحبت کرد و در ادامه شرایط شاگردان برانکو برای حضور در فصل بعد و رقابت با رقبا را دشوارتر از قبل توصیف کرد. خلیلی در ابتدا گفت: ثبات در کادر فنی و درایت آنها، تلاش بازیکنان و حفظ شاکله اصلی تیم و افزایش هماهنگی ها و حمایت خوب هواداران و همچنین آرامش حاکم بر تیم که نشات گرفته از حل و فصل مسایل مالی از سوی مدیران باشگاه بوده، از اصلی ترین علل قهرمانی پرسپولیس بودند. شما دیدید که ترکیب تیم نسبت به فصل قبل حداقل تغییرات و کلا دو تغییر داشت که شامل منشا و شجاع می شد. در مجموع برانکو تیمی ساخته که بازیکن محور نیست و همین ثبات در نفرات و ترکیب خیلی به تیم کمک کرده. در لیگ ما دبل قهرمانی و حفظ آن کار آسانی نیست و به همین دلیل باید بگویم باشگاه، آقای برانکو و بازیکنان دست به کار بزرگی زده اند و در این رهگذر حمایت هواداران چه در استادیوم ها و چه فضای مجازی و بیرونی نقش ویژه ای داشته. پیشکسوتان هم انصافاً همراه و همسو با تیم بوده اند و این وسط چیزی که دستگیرم شده این است که  رسانه ها وقتی می بینند تیمی خوب و هدفمند کار می کند و برآیند کارهایش خدمت به فوتبال ایران است کمک می کنند. الان می بینم همین مثبت اندیشی که رسانه ها در قبال پرسپولیس داشته اند در قبال تیم خوبی که آقای شفر ساخته هم دیده می شود.

خلیلی که خود در سال هشتاد و شش با کسب عنوان آقای گلی نقش کلیدی در قهرمانی سرخ ها داشته درباره آقای گلی علی علیپور و عملکرد منشا گفت: اینکه پرسپولیس از سال هشتاد و شش تا  نود و پنج قهرمان لیگ نمی شود و آقای گل به فوتبال معرفی نمی کند خود نشان دهنده روزهای ناخوشایند و بحرانی این تیم بزرگ بوده. البته پرسپولیس اگر با برخی ناملایمات مواجه نمی شد می توانست در زمان آقای دایی قهرمان شود و اینگونه نباشد که با حداقل امتیاز کمتر شاهد قهرمانی فولاد باشد و یا دو فصل قبل تیم آقای برانکو با تفاضل گل کمتر و بدلیل بالا بودن ضریب اشتباهات فردی در فاز دفاع قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار نشود. با این وجود این تبم بزرگ سالهایی هم در بحران و ناکامی سیر می کرد و تکرار قهرمانی آن هم در شرایطی که تیم محروم از جذب بازیکن بوده خیلی قابل تحسین و تمجید است. علیپور هم امسال فوق العاده عمل کرد. او روی فوتبالش تمرکز کرد و دیدید هیچ حاشیه ای نداشت و همین تمرکز و دوری از حواشی روی عملکردش تاثیر بسیار ویژه ای داشت. منشا هم در لیگ و آسیا متفاوت بود و باید نوسان های او را ارزیابی کرد و امیدوار بود در فصل دوم حضورش عملکردی بهتر داشته باشد. او در لیگ خوب نبود اما در آسیا خوب گل زد و اگر مجموع گل هایش در این فصل را در نظر بگیریم عملکردش از خیلی ها شاید در اولین فصل حضورشان بهتر باشد. منشا اما همانطور که گفتم فارغ از آسیا در لیگ می توانست بهتر از این باشد و فصل آتی می تواند فصل گلزنی های او باشد چرا که با حاشیه ها و فشار بازی در تیم بزرگ و پرطرفدار ی مثل پرسپولیس آشنا شده و حالا فصل بعد می تواند فصل برداشت او باشد.

خلیلی درباره فصل آتی گفت: محرومیت از جذب بازیکن اگر مرتفع نشود پرسپولیس کار بسیار سختی خواهد داشت و اگر هواداران نگران تمدید قراردادها هستند ریشه در همین اتفاق تلخ دارد. درباره تمدید ها باید بگویم به شکل طبیعی بازیکنان خواسته هایی دارند و اعلام داشته اند در پایان فصل مذاکرات نهایی را انجام می دهیم.در این شرایط نباید بازیکن را در منگنه قرار داد. بنده براین باورم این پنج شش نفری که قراردادشان تمام می شود اگر محرومیت مرتفع نشود با خواسته هایی متعارف و در نهایت توافق با باشگاه تمدید می کنند اما اگر بازیکنی هم رفت نباید عرصه را به او  تنگ کرد و بایستی قدردان زحماتش هم بود و دید چه دلایلی داشته. در مجموع کمی زمان و صبر همه چیز را مشخص می کند اما شخصا امیدوارم همه نفرات بمانند و باورم این است این اتفاق رخ خواهد داد.

 کارشناس فوتبال درباره  فینال جام حذفی گفت: مشابه این بازی را تجربه کرده ام. یادم هست پرسپولیس در فینال با گسترش فولاد که تیمی لیگ یکی بود بازی داشت و در دقایقی این تیم خطرآفرین بود چون آنها انگیزه های بالایی داشتند که مسایل فنی لا تحت تاثیر قرار می داد. خونه به خونه هم انگیزه های بسیاری دارد. البته در خبرها خواندم کخ این  تیم مصدوم و محرومان زیادی دارد که این می تواند به کار و توان شان لطمه بزند. در مجموع تیم هایی مثل خونه به خونه به عنوان تیم لیگی در دیدار فینال و مقابل تیمی پرمهره و نامدار مثل استقلال که روزهای خوبی داشته فقط با اهرم انگیزه می تواند به کسب نتیجه دلخوش باشند.

خلیلی در ادامه توضیح داد: در جنین شرایطی دو حالت دارد. یا آنها مقابل استقلال می توانند با انگیزه بالا تنه به تنه استقلال رقابت کنند و حریفی سرسخت باشند و یا اینکه زود عرصه را خالی می کنند و این بستگی دارد به اینکه استقلال بتواند در سی دقیقه اول گل بزند و گل نخورد. در واقع دقایق آغازین بازی برای هر دو تیم مهم است. در مجموع شانس استقلال بیشتر است و آنها که نتایج خوبی در نیم  فصل دوم داشته اند اگر انگیزه های شان کم نباشد و بتوانند در تقابل با انگیزه های حریف تلاش کافی داشته باشند برای فتح جام با دردسر مواجه نمی شوند. انگیزه در چنین دیدارهایی خیلی تعیین کننده‌ است کما اینکه ما فصل قبل با همین اهرم در کنار مسایل فنی توانستیم با نفت که مشکلاتی داشت بر تراکتور که پرمهر ه و در  لیگ مدعی بود غلبه کرده و قهرمان شویم.


2081