ترابی بهترین بازیکن لیگ هفدهم؛ پایان سلطنت سرخ

ترابی بهترین بازیکن لیگ هفدهم؛ پایان سلطنت سرخ

وبسایت رسمی برنامه نود - پس از دو سال حضور مطلق پرسپولیسی‌ها در صدر جدول بهترین بازیکنان لیگ، مهدی ترابی این عنوان را بدست آورد.

به گزارش وبسایت نود، از زمان ورود برانکو به پرسپولیس، عملکرد موفق این تیم و ستاره‌هایش باعث شده بود صدر جدول بهترین‌های لیگ برتر در اختیار بازیکنان این تیم باشد. لیگ پانزدهم، طارمی بهترین بازیکن لیگ شد و نزدیک‌ترین رقیب او محسن مسلمان هم‌تیمی‌اش بود و فصل پیش، جلال حسینی کاپیتان پرسپولیسی‌ها این عنوان را بدست آورد.

این فصل اما شکست پرسپولیس در هفته بیست و نهم مقابل ذوب آهن، صدر جدول را به مهدی ترابی ستاره سایپا داد و او با نمایش خوب و گلزنی در هفته پایانی، توانست این جایگاه را برای خودش نگه دارد و بهترین بازیکن لیگ برتر شود. ترابی این فصل 10 گل زد، 5 پاس گل داد و یک پنالتی گرفت و نقش فوق العاده‌ای در موفقیت سایپا داشت. در آمار متریکا هم او رکورددار ساختن موقعیت در بین همه بازیکنان لیگ برتر است و اگر هم تیمی‌هایش دقیق‌تر بودند، شاید سایپا نبرد نایب قهرمانی را به ذوب آهن واگذار نمی‌کرد.

با وجود اینکه بهترین بازیکن لیگ پرسپولیسی نبود، آن‌ها همچنان صاحب بهترین‌های لیگ هستند و سه نفر از 5 بازیکن برتر لیگ، این فصل در تیم برانکو بازی می‌کردند. سه نفر اول بهترین‌های فصل، هر سه در هفته پایانی نمره مشابه 2.5 گرفتند. تنها تغییر مهم در بالای جدول، صعود وحید امیری با نمایشی خوب و نمره 2 مقابل سپیدرود که از رده ششم، به رده چهارم رسید و جای علیپور را گرفت. علیپور مصدوم در هفته آخر هم پنجم شد.

استقلالی‌ها به لطف نتایج خوب‌شان با شفر، سه بازیکن در بین 10 ستاره اول لیگ دارند و علاوه بر امید ابراهیمی، سرور جپاروف و حسین حسینی هم در بین بالانشین‌های لیگ قرار گرفته‌اند. فصل پیش بجز ابراهیمی، استقلال هیچ نماینده‌ای بین 20 بازیکن اول لیگ هم نداشت اما این فصل بعد از پرسپولیس، آن‌ها صاحب بیشترین نماینده بین بهترین‌های فصل هستند.

برترین بازیکنان لیگ پانزدهم از نگاه تیم آنالیز نود

رتبه

بازیکن

تیم

نمره هفته

نمره فصل

1

مهدی ترابی

سایپا

2.5

2.64

2

جلال حسینی

پرسپولیس

2.5

2.67

3

امید ابراهیمی

استقلال

2.5

2.68

4

وحید امیری

پرسپولیس

2

2.71

5

علی علیپور

پرسپولیس

-

2.72


22330