بارسلونا و موفقیت های هلندی اش/ رویای نارنجی

بارسلونا و موفقیت های هلندی اش/ رویای نارنجی

وبسایت رسمی برنامه نود - تاریخ نشان داده نسخه هلندی همیشه دوای درد آبی و اناری‌ها بوده است.

  به گزارش سایت نود، همان طور که لوئیس فن‌خال با قدم زدن در مسیر یوهان کرایف افسانه‌ای روزهای خوبی برای بارسا ساخت، پپ گواردیولا هم با الهام گرفتن از فرانک ریکارد، بارسلونای سه‌گانه فصل 2009 را ساخت.

فن‌خال پس از سپری کردن دوران طلایی در آژاکس از فصل 1998-1997 راهی بارسلونا شد. جدایی رونالدوی برزیلی به او این فرصت را داد تا با خرید چند بازیکن هلندی، جای خالی اعجوبه را پر کند. همان زمان صدای اعتراضات مبنی بر عدم توازن در رختکن و بها دادن بیش‌‎تر به هلندی‎‌ها به گوش می‌رسید. نتیجه این جنجال‌ها تبدیل شدن بارسا به دومین تیم قهرمان دارای کم‌ترین امتیاز بود. این تیم 31 امتیاز از 74 امتیاز ممکن را در نیم فصل دوم به دست آورد! یک فصل بعد اوضاع بهتر شد و تیم با وجود کسب تنها 34 امتیاز در نیم فصل اول در نهایت با 79 امتیاز از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد.

هلندی‌های مضاعف 

در نهایت فن‌خال به خاطر بروز برخی مشکلات با بازیکنان بزرگ و مسئولان باشگاه در سال 2000 باشگاه را ترک کرد و 3 سال بعد یک هلندی دیگر  به نام فرانک ریکارد روی نیمکت این تیم نشست. او با خرید رونالدینیو دوران طلایی بارسا را رقم زد. تیم با ریکارد برای اولین بار از دوران کرایف قهرمانی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا را رقم زد. ماجرا با ظهور مسی دراماتیک‌تر هم شد و این ستاره در دومین فصل حضور کاملش در بارسلونا، جام لیگ و یک سال بعد لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.