بازی «قبلا» بزرگ لیگ برتر انگلیس در دایره آمار/ نبردی شبیه خودش

بازی «قبلا» بزرگ لیگ برتر انگلیس در دایره آمار/ نبردی شبیه خودش

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال و منچستریونایتد در حالی از ساعت 20 امشب (یکشنبه) بازی حساس هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس را در ورزشگاه اولدترافورد انجام می‌دهند که آرسن ونگر، سرمربی توپچی‌ها برای آخرین بار مقابل رقیب دیرینه می‌ایستد و سانچس اولین رویارویی با تیم سابقش را در لباس منچستریونایتد تجربه خواهد کرد اما فراتر از اختلاف 17 امتیازی منچستریونایتد رده دومی با آرسنال رده ششمی، نکات آماری بر جذابیت این جدال همیشه جذاب می‌افزاید.

از دریچه آمار

*منچستریونایتد در هیچ یک از 10 رویارویی اخیر به آرسنال نباخته که این، طولانی‌ترین زمان شکست‌ناپذیری این تیم مقابل لندنی‌ها از مارس 1961 تاکنون است.

*آرسنال 13 بازی از 18 جدال اخیر در خانه منچستریونایتد را باخته اما در 4 رویارویی اخیر تنها یک بار به میزبانش باخته است.

*منچستریونایتد از فصل 2012-2011 تا به حال نتوانسته در یک فصل 2 بار آرسنال را ببرد. قبل از سرآلکس فرگوسن، اتکنینسون، آخرین سرمربی پیروز منچستریونایتد در هر 2 بازی رفت و برگشت مقابل آرسنال بود.

*آرسنال از زمان برتری 3 بریک در سال 1978، هرگز موفق نشده در ماه آوریل منچستریونایتد را ببرد. تیم لندنی از آن زمان در 10 مسابقه این ماه شامل 5 جدال در لیگ، 4 مسابقه در جام حذفی انگلیس و یک مسابقه در لیگ قهرمانان از شکست دادن رقیب عاجز مانده است.

*نوزدهمین نبرد مورینیو و ونگر در حالی شکل می‌گیرد که ونگر در 13 رویارویی اول با آقای خاص هرگز پیروز نشد اما در 2 مسابقه از 5 جدال گذشته مچ مرد پرتغالی را خواباند؛ هر چند هنور نتوانسته تیم‌های مورینیو را در خانه‌‌شان شکست دهد.

*67 درصد شکست‌های این فصل منچستریونایتد از جمله تنها 2 باخت خانگی در بازی‌های روز یکشنبه حاصل شده است. 

*آرسنال در 9 بازی خارج از خانه این فصل شکست خورده و با یک باخت دیگر با دستاورد منفی 10 باخت خارج از خانه در فصل 1990-1989 برابری می‌کند.

*تیم لندنی در 5 بازی اخیر خارج از خانه باخته است. بدترین رکورد آن‌ها در این زمینه با 7 شکست متوالی درژانویه 1966 شکل گرفت.

  • *منچستریونایتد پس از 3 تساوی متوالی در 3 بازی آخر سال 2017 در هیچ یک از 13 بازی سال 2018 مساوی نکرده و در 6 جدال از 7 مسابقه گذشته به برتری رسیده است.
  • *ونگر در اولین تجربه مربیگری آرسنال در اولدترافورد شکست خورد و در همین استادیوم سنگین‌ترین شکست خارچ از خانه تاریخ تیم را به چشم دید؛ آن هم با نتیجه 8 بر 2! 
  • *الکسیس سانچس در صورت گلزنی برای منچستریونایتد به اولین بازیکن پس از ویلفرد بونی از سوانزی تبدیل می‌شود که در 2 بازی رفت و برگشت یک فصل با لباس هر 2 تیم میدان گل می‌زند.
  • *ولبک با زدن 2 گل در اولدترافورد بهترین گلزن خارج از خانه آرسنال مقابل منچستریونایتد در دوران مربیگری ونگر نام دارد.
  • *لاکازت پس از زدن تنها یک گل در 11 بازی لیگ در 4 بازی اخیر 4 گل از جمله 2 گل به وستهام به ثبت رسانده است.
  • 1977