سوت پایان لیگ‏‎برتر (اختصاصی از فوتبالی)

سوت پایان لیگ‏‎برتر (اختصاصی از فوتبالی)

فقط 90 دقیقه تا سوت پایان رقابت های لیگ برتر امسال باقی مانده و سرانجام پس از 30 هفته رقابت نفس گیر شاهد اشک ها و لبخندهای زیادی خواهیم بود.
پس از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس در چند هفته مانده به پایان لیگ، کورس نایب قهرمانی تا روزها و دقایق آخر با هیجان زیاد پی گیری می شود، گرچه کسب رده دوم جدول چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد اما بدست آوردن سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا نمی تواند بی اهمیت تلقی شود.
در پایین جدول اما حکایت دیگریست، تیم های سقوط کرده به لیگ دسته اول مشخص شده اند و بقیه تیم ها که در حاشیه امنیت قرار گرفته اند نفس راحتی کشیده اند تا یک فصل دیگر رقابت در سطح اول فوتبال ایران را تجربه کنند.
زردپوشان اصفهانی که پیش از شروع فصل مانند اکثرا فصل های گذشته به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی شناخته می شدند در پایان فقط به لطف عملکرد ضعیف تر تیم های سیاه جامگان و نفت تهران توانستند جایگاهی هم مرز سقوط کسب کنند و از دلهره سقوط رهایی یابند. آنها که به لطف رقبای پایین جدولشان امروز با خیالی آسوده از استقلالی ها پذیرایی می کنند احتمالا دیدار دشواری را پیش رو خواهند داشت.
ابراهیم زاده که با اطمینان از عملکرد تیمش تا به اینجای فصل دفاع می کند در جمع خبرنگاران گفت: من در شرایطی به تیم آمدم که از 9 بازی آخر تنها 6 امتیاز گرفته بودیم و حضور من با هدف جلوگیری از سقوط بوده است. وی آغاز روند نزولی سپاهان را از سه سال پیش می داند و تأکید کرد برای فصل آینده برنامه ویژه ای خواهیم داشت. از نکات جالب توجه اینکه وینفرد شفر به دلیل تأخیر زیاد از حضور در کنفرانس مطبوعاتی باز ماند و نتوانست برای پاسخگویی در میان اصحاب رسانه حاضر شود.
باید منتظر ماند و دید استقلال که در 9 بازی گذشته در نقش جهان فقط یک بار موفق به شکست زردپوشان اصفهانی شده می تواند در این بازی حساس با پیروزی خارج شود؟ گرچه در این فصل کم نبوده اند تیم هایی که توانسته اند نقش جهان را فتح کنند.
یکی دیگر از اضلاع مثلث نایب قهرمانی ذوب آهن است که کار چندان دشواری پیش رو ندارد و در تهران با نفتی دیدار می کند که پیش از این سقوطش به دسته پایین تر مسجل شده و فقط برای اعاده حیثیت مصاف خواهند کرد. افاضلی که ابتدای حضورش بارقه های امیدی برای حفظ نفت در لیگ برتر روشن کرده بود در نهایت دست دردست نفت سقوط کرد تا به لیگ یک جایی که از آنجا آمده بود بازگردد.
در طرف مقابل ذوب آهن شانس اول نایب قهرمانی حضور دارد، ذوبی ها امروز سرنوشتشان در دستان خودشان است و با یک بازی حساب شده می توانند پرونده این فصل حضورشان در لیگ برتر را با نایب قهرمانی به پایان برسانند. قلعه نوعی درباره این دیدار گفت: این بازی سخت ترین بازی ماست و با تمام توان به میدان خواهیم رفت. وی در مورد حضور فصل آینده اش در ذوب آهن اینچنین گفت: نهالی کاشته شده است و من هم دوست دارم بمانم، فصل آینده فصل دشواری خواهد بود و شرایط خیلی فرق خواهد کرد.
اما ضلع سوم مثلث با سایپا شکل می‏‏‏‎گیرد، در کرج سایپا میهمان پیکانی خواهد بود که تا هفته گذشته یکی از مدعیان نایب قهرمانی بود و شکست در برابر استقلال آنها را از دیگر مدعیان جدا کرد که فصل را برای شاگردان جلالی در رده های میانی جدول تمام کرد.
علی دایی در مورد حساسیت هفته پایانی لیگ گفت: لیگ امسال خوب بود ما در بالا و پایین جدول حساسیت زیادی داشتیم همچنین در هفته های پایانی بازی های جذابی برگزار شد.
در سمت مقابل مجید جلالی که به تازگی قراردادش با پیکان را برای یک فصل دیگر تمدید کرده گفت: تا اینجای فصل از عملکرد شاگردانم راضی هستم و می خواهیم لیگ را با پیروزی به پایان برسانیم.
خارج از این همه هیاهو پرسپولیس به فکر برگزاری جشن قهرمانیست و فارق از هر نتیجه ای جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. آنها در مقابل شاگردان کریمی بازی خواهند کرد که به حاشیه امنیت خوبی رسیده اند و بدون استرس لیگ را به پایان خواهند برد. باید دید که در پایان تنها 90 دقیقه باقی مانده از بازی‎های لیگ چه تیمی به سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا در کنار پرسپولیس دست می‎یابد.