آغاز مذاکرات برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها

آغاز مذاکرات برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها

وبسایت رسمی برنامه نود - اینفانتیو ماه آینده در جلسه ای برای برگزاری جام جهانی باشگاه ها شرکت خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود، طبق گزارش ها، قرار است در ماه آینده اینفانتینو رییس فیفا با نمایندگان شش قاره جلسه ای داشته باشد تا در مورد شرایط برگزاری جام جهانی باشگاه ها گفتگو کنند. پیشرفت های اولیه برای برگزاری این تورنمنت خوب بوده و فیفا در تلاش است تا این مسابقات را از سال 2021 آغاز کند ولی رییس یوفا با وجود موافقتش برای انجام این مسابقات، تردید دارد که تا سال 2021 امکان شروع وجود داشته باشد.

در حال حاضر مسابقات جام باشگاه های جهان هر سال در ماه دسامبر با حضور هفت تیم برگزار می شود که در صورت برگزاری جام جهانی باشگاه ها، این تورنمنت جایگزین جام باشگاه های جهان و جام کنفدراسیون ها می شود. جام کنفدراسیون ها هر 4 سال یک بار، یک سال قبل از جام جهانی برگزار می شود که قرار است جای خود را به جام جهانی باشگاه ها دهد.

جام جهانی باشگاه ها با 24 تیم برگزار خواهد شد که قرار است هر 4 سال یک بار در ماه های ژوئن و جولای برگزار شود. گفته می شود 12 تیم از اروپا خواهند بود که شامل فاتحین لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در طی 4 سال گذشته هستند، آمریکای جنوبی 4 سهمیه خواهد داشت، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی هم هر یک دو سهمیه خواهند داشت.

1878