جدال برای کسب سهمیه( اختصاصی از فوتبالی )

جدال برای کسب سهمیه( اختصاصی از فوتبالی )

قطار لیگ رفته رفته به ایستگاه پایانی نزدیک می شود، گرچه قهرمانی زودهنگام سرخ پوشان پایتخت تا حدودی جذابیت لیگ را کم کرد اما در عوض جنگ نایب قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد شدت گرفته و هیچ تیمی حاضر نیست پا پس بکشد. 
در شرایطی که تنها دو هفته به پایان لیگ هفدهم باقیست در جدول این رقابتها بعد از پرسپولیس تیم های سایپا، ذوب آهن و استقلال دوم تا چهارم هستند و هر سه تیم از شانس نایب قهرمانی  برخوردارند.
از میان بازی های باقی مانده سایپا کار به مراتب آسان تری در پیش دارد چراکه ابتدا امروز میزبان گسترش فولاد در تهران خواهد بود سپس میهمان دیگر تیم خودروساز لیگ پیکان خواهد بود. برای شاگردان دایی بهتر است همه امتیازهای ممکن را کسب کنند و کار را به اما و اگر نسپارند چراکه نسبت به سایر رقبا از تفاضل گل خوبی برخوردار نیستند و اگر کار به شمارش گل ها بکشد قطعا متضرر خواهند شد.
در این میان شاید بازی های باقی مانده ذوبی ها به مراتب دشوارتر از سایر رقبا باشد چرا که ابتدا امروز در فولادشهر باید از پرسپولیس پذیرایی کند و سپس در تهران به دیدار نفتی خواهد رفت که برای ماندن در لیگ خواهد جنگید و مطمئناً دیدار آسانی در پیش نخواهد داشت اما استقلال راضی به پایان رساندن لیگ در رده چهارم نیست و اگر نتایج ضعیف منصوریان در ابتدای فصل نبود چه بسا تکلیف قهرمانی به روز آخر کشیده می شد و پا به پای پرسپولیس می آمد.
استقلالی ها که بعد از درخشش در آسیا از روحیه بالایی برخوردارند امروز در حالی میزبان پیکان خواهند بود که نیم نگاهی به دو دیدار دیگر نیز دارند و منتظر کوچکترین لغزش رقبا خواهند بود. شاگردان شفر در دیدار آخر میهمان سپاهانی است که در لیگ امسال توفیق چندانی نداشت و بعید است زردپوشان بتوانند آنها را دچار مشکل کنند.
چیزی که برای شاگردان شفر بیش از همه اهمیت دارد این است که دیگر رقبا باید امتیاز از دست بدهند در غیر این صورت پیروزی آنها در هر دو دیدار بی نتیجه خواهد بود و باید منتظر فینال جام حذفی بمانند تا شانس شان را برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد امتحان کنند