منچسترسیتی فاتح لیگ برتر انگلیس شد؛ قهرمانی تاریخی شاگردان گواردیولا

منچسترسیتی فاتح لیگ برتر انگلیس شد؛ قهرمانی تاریخی شاگردان گواردیولا

وبسایت رسمی برنامه نود - شاگردان پپ گواردیولا در ۵ هفته مانده به پایان رقابت ها با اقتدار قهرمان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ لیگ جزیره شدند.

به گزارش وبسایت نود، تیم منچسترسیتی که روز گذشته با شکست تاتنهام توانست اختلاف خودش با منچستریونایتد را در ۵ هفته مانده به پایان فصل به ۱۶ امتیاز برساند با شکست ۰-۱ امروز شاگردان ژوزه مورینیو مقابل وست برومویچ برای پنجمین بار قهرمان انگلیس شد. 

آبی های منچستر با تثبیت قهرمانی خود در ۵ هفته مانده به پایان فصل توانستند با رکورد منچستریونایتد در سال ۲۰۰۱ برابری کنند. منچسترسیتی که در این فصل توانست با کسب ۱۸ پیروزی پیاپی رکورد جدیدی را به نام خودش در تاریخ لیگ جزیره ثبت کند می تواند در ۵ هفته باقی مانده چند رکورد تاریخی دیگر را تغییر دهد.

سیتی که در ۳۳ بازی توانسته ۸۷ امتیاز کسب کند تنها ۸ امتیاز دیگر تا رکورد ۹۵ امتیاز تیم چلسی در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ فاصله دارد. سیتیزن ها همچنین تا در این ۳۳ بازی موفق شدند ۹۳ بار گلزنی کنند و حالا چشم به رکورد ۱۰۳ گل زده چلسی در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ دارند. شاگردان گواردیولا که در ۳۳ بازی موفق شدند ۲۸ بار پیروز شوند می توانند رکورد ۳۰ پیروزی فصل گذشته چلسی را جابجا کنند. 

این قهرمانی دومین جام پپ گواردیولا در دوران حضورش منچسترسیتی محسوب می شود. این بیست و سومین جام دوران مربیگری گواردیولا اسپانیایی که سابقه قهرمانی در لالیگا و بوندس لیگا را دارد است. گواردیولا ۴۷ ساله نخستین مربی اسپانیایی است که موفق شده قهرمان لیگ انگلیس شود. 

۲۰۳۱