تلفنت را جواب بده؛ آقای خادم!

تلفنت را جواب بده؛ آقای خادم!


پنجمی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا که در همان مقطع رقم خورد، ناکامی بزرگی برای کشتی محسوب می شد. از سوی دیگر آزادکاران هم نتوانستند در برخی از اوزان در حد انتظار ظاهر شده و در نهایت قهرمانی آسیا را هم از دست دادند. 


در روزهای پایانی سال و در شرایطی که انتظار می رود مسئولان فدراسیون کشتی برای سال شلوغ 97 که به گفته خود رسول خادم دارای 8 رویداد بین المللی سنگین برای کشتی ایران است، برنامه ریزی کنند؛ کشتی در بلاتکلیفی محض قرار گرفته و فرصت هایی طلایی را از دست می دهد. 


استعفای رسول خادم و دلایلی که برای آن در 8 روز اخیر از سوی خودش و برخی هم از زبان پیشکسوتان، مسئولان و ورزشکاران بیان شد، به این راحتی حل شدنی به نظر نمی آید. رییس مستعفی فدراسیون دقیقا روی موضوعاتی دست گذاشته که دارای حساسیت بالایی در ایران است و اگر قرار به تغییری در سیاست ها باشد؛ زمان بر است و به این زودی کسی نمی تواند با اجابت درخواست های خادم زمینه را برای بازگشت او مهیا کند. 


از موضوعات مالی بگیر تا مساله مبارزه نکردن با نمایندگان اسراییل در میادین بین المللی جزو خواسته های خادم در روزهای اخیر بوده که گاها از زبان کشتی گیران و پیشکسوتان مطرح بیان شده است. 


جام جهانی، بازی های آسیایی و مسابقات جهانی 3 رویداد مهمی است که تقریبا در 6 ماه ابتدایی سال آینده برگزار خواهد شد و با این وضع که چرخ کشتی از حرکت ایستاده؛ آزادکاران و فرنگی کاران نمی توانند به اهداف خود در این مسابقه برسند. 


رییس فدراسیون کشتی که چه در زمینه ورزش و چه در زمینه مدیریت کم سابقه نیست؛ خودش خوب می داند اگر قرار به حل مشکلات باشد، با قهر کردن و تلفن جواب ندادن این اتفاق رخ نخواهد داد. آنطور که مسئولان وزارت ورزش مدعی شدند در روزهای اخیر رسول خادم حتی تماس های آن ها را برای برگزاری جلسه مشترک بی جواب گذاشته است. 


حالا وزیر ورزش هم در یک دوراهی بزرگ باقی مانده و وظیفه سنگینی هم روی دوش خود احساس می کند تا کشتی را در روزهای پایانی سال از بلاتکلیفی خارج کند. از یک سو رسول خادم حاضر به مذاکره هم نیست که وزارت ورزش بتواند او را به بازگشت راضی کند. حتی در روزهای اخیر و بعد از مخالفت رسمی با استعفای خادم از سوی وزارت ورزش هم هیچ واکنش مثبتی از سوی رییس مستعفی فدراسیون کشتی شاهد نبودیم. از سوی دیگر اگر بخواهد تغییراتی در فدراسیون ایجاد کند و قید رسول خادم را بزند؛ با چند مشکل بزرگ روبرو است. اول از همه اینکه جامعه کشتی به شدت پشتیان رسول خادم هستند و از ادامه فعالیت او حمایت می کنند. موضوع بعدی هم به مسائل مالی برمی گردد که رییس فعلی فدراسیون در 4 سال اخیر قراردادهایی با اسپانسرهای مالی امضا کرده که اکثر آنها بدون حضور او حاضر به ادامه همکاری و تزریق پول نیستند. 


اتفاقات روزهای اخیر البته نشان می دهد که اختلافات میان رسول خادم و وزارت ورزش یکی، 2 روزه به وجود نیامده و عمیق تر از آن است که در نگاه اول تصور می شد. حالا اطرافیان وزیر و اطرافیان خادم با مصاحبه هایی که هر روز لحن آنها تندتر می شود؛ مقابل هم قرار گرفتند و معلوم نیست پایان این داستان به کجا می رسد. 


قهرمان سابق کشتی آزاد ایران که چه در دوران حضورش روی تشک، چه در زمان مربیگری و چه در زمان مدیریت از محبوبیت بالایی میان مردم برخوردار است؛ خودش هم می داند برای متوقف نکردن چرخ کشتی با قهر کردن و مخفی شدن از سایرین نمی توان راه به جایی برد. برای اینکه مشکلات کشتی حل شده و بیش از این به آن سوی مرزها کشیده نشود؛ اول از همه باید مشکل را داخل کشور حل کرد. 


شاید جلسات مشترکی قبلا بین خادم و سلطانی فر هم درباره مشکلات فدراسیون کشتی برگزار شده باشد؛ اما حالا شوک استعفای خادم می تواند باعث نرمش وزیر ورزش شود و جامعه کشتی هم بیشتر به خواسته های خود برسد. پس منتظر آفتابی شدنتان در روزهای آینده هستیم؛ آقای خادم!