از موراتا تا انریکه؛ پروژه جدید انتقام گیری از رئال

از موراتا تا انریکه؛ پروژه جدید انتقام گیری از رئال

به گزارش "ورزش سه"، امشب رئال در پاریس نبردی در حد مرگ و زندگی برابر پی اس جی پیش رو دارد. بازی رفت 3-1 به سود کهکشانی ها تمام شده و آنها برای نجات فصلی که برای شان خوب پیش نرفته، محکوم به حذف پاریسی ها هستند.

در جبهه پاری سن ژرمن، نیمار غایب بزرگ خواهد بود؛ ولی دی ماریا، ستاره آرژانتینی سابق رئال جانشین او خواهد شد و بدون شک انگیزه های بالایی خواهد داشت. در 15 بازی اخیر پی اس جی، دی ماریا روی 13 گل نقش مهمی ایفا کرده و رئال باید بسیار مراقب او باشد.

دی ماریا سال 2014 و پس از اینکه رئال با افزایش دستمزدش موافقت نکرد، راهی یونایتد شد. او سپس به پی اس جی پیوست و سال 2015 در دو دیدار برابر رئال موفق به گلزنی نشد؛ اما شاید داستان بازی امشب متفاوت باشد.

پیش از این سابقه داشته که رئال از بازیکنان سابق خود ضربه بخورد که در زیر به چند نمونه اشاره خواهد شد.

موراتا:

ستاره محصول آکادمی رئال، سال 2014 با رقم 22 میلیون یورو به یوونتوس پیوست و همان فصل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان دو گل به رئال زد و باعث حذف تیم سابق خود شد. یک گل در پیروزی 2-1 بازی رفت یووه و گل دوم در بازی برگشت و در برنابئو(1-1). او یک سال بعد با رقم 30 میلیون یورو به رئال بازگشت.

مورینتس: مهاجم ملی پوش رئال، سال 2002 و پس از انتقال پر سر و صدای رونالدوی برزیلی به مادرید، راهی موناکو شد.

او سال 2004 در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ابتدا در بازی رفت و در شکست 4-2 موناکو، گل دوم تیمش را در دقیقه 83 به ثمر رساند. بازی تا آن دقیقه، 4-1 به سود رئال بود. او در بازی برگشت نیز یک گل به رئال زد و کمک کرد موناکو 3-1 پیروز شده و راهی نیمه نهایی شود.

اتوئو:

مهاجم کامرونی سال 1998 به رئال پیوست؛ ولی پس از چند سال حضور قرضی در مایورکا، با قراردادی دائمی به این باشگاه پیوست. در واقع رئال مایکل اوون را به او ترجیح داد. اتوئو پس از مایورکا راهی بارسا شد و در 20 بازی برابر تیم سابق خود 11 بار گلزنی کرد. او با پیراهن مایورکا 7 و با پیراهن بارسا نیز 4 گل به رئال زد.

لوئیس انریکه:

او سال 1991 به رئال پیوست و سپس سال 1996 راهی بارسا شد. انریکه در مدت زمان حضورش در بارسا 5 گل وارد دروازه رئال کرد و با شادی گل های جنجالی خود روی اعصاب هواداران رئال می رفت.

برند شوستر:

ستاره آلمانی بارسا، سال 1988 به رئال پیوست و دو لالیگا و یک کوپا دل ری را با این تیم فتح کرد. شوستر سپس سال 1990 به اتلتیکو رفت و با این تیم دو بار فاتح کوپا دل ری شد. او در فینال سال 1992 برابر رئال در برنابئو، یکی از دو گل روخی بلانکوس را به ثمر رساند تا رئال جام را در خانه از دست بدهد.