علت حضور کومان در تمرین الغرافه چه بود؟

علت حضور کومان در تمرین الغرافه چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، وسلی اسنایدر از سال 2000 بازی در تیم های رده پایه هلند را آغاز کرد و از سال 2003 به تیم بزرگسالان دعوت شد. این هافبک خوش فکر طی سال های 2003 تا سال 2017 یکی از بازیکنان کلیدی هلند بود و در رسیدن این تیم به فینال جام جهانی 2010 نیز نقشی کلیدی ایفا کرد.


حالا خبر می رسد این هافبک تکنیکی که با 133 حضور در ترکیب لاله های نارنجی، بیشترین بازی ملی را برای هلند رقم زده است، به حضور خود در تیم ملی خاتمه داده است.


روز گذشته رونالد کومان سرمربی فصل گذشته اورتون که به تازگی هدایت لاله های نارنجی را برای خروج آنها از شرایط بحرانی در نظر گفته است، در تمرینات تیم الغرافه حاضر شد تا با ستاره هلندی این تیم دیدار کند. در ابتدا گمانه زنی ها بر این بود که کومان برای بررسی شرایط اسنایدر راهی قطر شده تا بار دیگر او را به اردوی تیم ملی فرابخواند، اما با رسانه ای شدن محتوای مکالمه اسنایدر و کومان مشخص شد تا کومان برای تجلیل از زحمات سال های گذشته ستاره هلند در قطر حاضر شده است و می خواهد تیمی جدید را برای لاله های نارنجی تشکیل دهد.


رونالد کومان سرمربی هلند در این خصوص گفته است: « وسلی یکی از بهترین لژیونرهای هلند در سالهای اخیر است، یک بازیکن فوق العاده با نگرش عالی. اما من می خواهم تیم جدیدی بسازم و به همین علت باید دست به انتخاب بزنم.»

البته اسنایدر نیز در صحبت های خود با کومان اعلام کرد: «  زمانی که در 33 سالگی تصمیم گرفتم تا از تیم نیس جدا شوم و به الغرافه بیایم، می دانستم جایگاهم به خطر می افتد. کومان می خواهد دوران جدیدی را با بازیکنان جوانتر و جدیدتری آغاز کند. ما در این باره گفت و گوی دوستانه ای داشتیم و به تصمیم او احترام می گذارم.»

همچنین فدراسیون هلند اعلام کرد هنگامی که اسنایدر به فوتبال خود پایان داد و شرایط لازم مربیگری را بدست آورد، در مورد یک مسئولیت جدید در ساختار تیم ملی این کشور با او گفت و گو خواهد کرد.


اسنایدر ژوئن گذشته رکورد بیشترین بازی ملی را برای تیم هلند به نام خود ثبت کرد و برای صد و سی و یکمین بار برای این تیم به میدان رفت. او در یک بازی دوستانه برابر رومانی در ماه نوامبر برای آخرین و صد و سی و سومین بار پیراهن هلند را برتن کرد.