تیم منتخب بازیکنان گذشته لیگ برتر پرتغال (اختصاصی از فوتبالی)

تیم منتخب بازیکنان گذشته لیگ برتر پرتغال (اختصاصی از فوتبالی)

دروازه بان
یان اوبلاک : دروازه بان 25 ساله اتلتیکومادرید با درخشش برای این تیم اکنون تیمهای بزرگ اروپا به دنبال به خدمت گرفتن او هستند حتی از رئال مادرید به عنوان مشتری جدی او نام برده می شود.

مدافعان
نلسون سمدو : مدافع راست 24 ساله بارسلونا که در نقل و انتقالات تابستانی از بنفیکا به این تیم پیوست و عملکرد مناسبی هم داشته است توانسته در ترکیب ثابت جای گیرد

داوید لوئیز : مدافع مرکزی و مستحکم 30 ساله چلسی که در سال 2011 از بنفیکا به چلسی پیوست و بعد از 3سال از چلسی به پاری سن ژرمن رفت و در سال 2016 به چلسی بازگشت و توانست با این تیم قهرمان لیگ برتر شود.

نیکولاس اوتامندی : مدافع آرژانتینی تیم منچستر سیتی که سابقه بازی در تیم پورتو پرتغال را دارد . امسال در تیم منچسترسیتی صدرنشین قدرتمند لیگ برتر انگلیس هستند در نقش گلزن هم ظاهر شده است و 4 گل در بازی های این فصل به ثمر رسانده است.

الکس ساندرو : مدافع چپ یوونتوس که این بازیکن از پورتو به سریA پیوست و از بازیکنان مورد نظر چلسی برای جذب در نقل و انتقالات زمستانی بود اما آلگری سرمربی یوونتوس با این انتقال مخالفت کرد و به سرانجام نرسید.

هافبک ها
خامس رودریگز : هافبک هجومی کلمبیایی که با 38 میلیون پوند از پورتو به موناکو پیوست و بعد از 1 سال با 2 برابر قیمت به رئال مادرید پیوست در نقل و انتقالات تابستانی به علت نیمکت نشینی در نهایت با انتقالی قرضی به بایرن پیوست. اکنون باشگاه بایرن مونیخ در نظر دارد بند خرید خامس را بسته به شرایطی فعال کند.

ماتیچ : هافبک دفاعی صرب که از بنفیکا راهی چلسی شد و بعد از 3 سال حضور در این تیم امسال به منچستر یونایتد پیوسته است و فیل نویل در مورد عملکرد او میگوید زمانی که بازیکنی چون ماتیچ در برابر خط دفاعی تیم بازی می کند ، اجازه نمی دهد موقعیت های گل زیادی روی دروازه منچستریونایتد ایجاد شود.

مهاجمان
آندره سیلوا : بازیکن پرتغالی تیم پورتو که به تیم میلان پیوست  گتوزو از جذب این بازیکن ابراز رضایت کرده است.

آنخل دی‌ ماریا : ستاره بنفیکا که با انتقال به رئال مادرید در این تیم خوش درخشید اما با انتقالش به منچستر یونایتد کمی از فرم خود فاصله گرفت و اکنون در psg هم به روند خوبش نزدیک شده است و توانسته در 19 بازی 6 گل به ثمر برساند.

فالکائو : پورتو به اتلتیکو مادرید پیوست و عملکردی فوق العاده داشت در 68 بازی 52 گل به ثمر رساند او از اتلتیکو هم به موناکو رفت و در انجا هم روند خوب خود را ادامه داد اما در انتقال قرضی به منچستر یونایتد و چلسی نتوانست عملکرد خوب خود را ادامه دهد او امسال با بازگشت به موناکو 17 گل در 20 بازی گلزن سوم لوشامپیونه است.

لئوناردو ژاردیم ، سرمربی موناکو :
همه می دانند فالکائو چطور بازیکنی است. کسی است که میتواند بازی را تغییر دهد.ما بازیکنی مانند او نیاز داریم که در سطخ یک فوتبال ، بازی کند .

کریستیانو رونالدو : بازیکن سابق تیم اسپورتینگ که زیر نظر فرگوسن رشد کرد وبالغ شد 1 بار بهترین بازیکن جهان شد و سپس به رئال مادرید پیوست در آنجا هم توانست 4 بار بهترین بازیکن جهان فوتبال شود.

کارلوس کیروش :
درست همان طور که مایکل جردن به ستاره و نماد بسکتبال تبدیل شد، رونالدو هم نماد فوتبال است. آنها هر دو توانایی‌هایی دارند که باعث شده است به این جایگاه برسند. توانایی آنها ذاتی است.