مادام العمر نه؛ اما کشتی ایران و کریمی محروم می‌شوند

مادام العمر نه؛ اما کشتی ایران و کریمی محروم می‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه بیش از 2 ماه از رقابت های جهانی کشتی آزاد زیر 23 سال می گذرد، همچنان بحث اتفاقاتی که در این تورنمنت رخ داده، داغ است. چند روز بعد از اینکه علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم در مسابقات جهانی شکست عمدی مقابل نماینده روسیه را تجربه کرد و سپس با نماینده رژیم صهیونیستی روبرو نشد، شایعه محرومیت و تعلیق کشتی ایران و این کشتی گیر و مربی اش به گوش رسید.


رسول خادم و دیگر مسئولان فدراسیون کشتی بارها از تلاش خود برای حل و فصل این مساله در اتحادیه جهانی کشتی پرده برداشتند. با این حال ورود کمیته بین المللی المپیک کار را برای فدراسیون کشتی ایران سخت کرده است.


نزدیک به 2 ماه می شود که استرس ناشی از محرومیت احتمالی بر پیکره کشتی ایران افتاده و شایعات زیادی هم به گوش می رسد. روز گذشته خبری در برخی از رسانه ها منتشر شد که حاکی از محرومیت مادام العمر علیرضا کریمی و علیرضا رضایی داشت. این خبر نگران کننده خیلی زود در فضای مجازی پخش شد، در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی از سوی اتحادیه جهانی اعلام نشده است.


برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا با حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی که از چند هفته قبل اختیارات تام ریاست فدراسیون را هم از رسول خادم تحویل گرفته، تماس گرفتیم. او در این باره به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «من محرومیت مادام العمر را تایید نمی کنم و از همین جا می گویم که این موضوع شایعه است. با این حال ما هم مسائلی در خصوص محرومیت کشتی گیر، مربی و فدراسیون ایران شنیده ایم و این موضوع واقعا ما را نگران کرده است. بازهم می گویم که محرومیت مادام العمر علیرضا کریمی و علیرضا رضایی شایعه است.»


وی در پاسخ به این سوال که اطلاعی از محکومیت ایران توسط اتحادیه جهانی دارد یا خیر، عنوان کرد: «من اطلاع دقیقی ندارم؛ اما متاسفانه مسائلی که ما شنیده ایم، حکایت از محرومیت هایی برای کشتی ایران دارد. امیدوارم که این مساله درست نباشد؛ اما فعلا چیزهایی که به دست ما رسیده، نشان می دهد اخبار خوشی را در چند روز آینده نخواهیم شنید.»


بنی تمیم در خصوص اینکه چرا رسیدگی به این پرونده طولانی شده است، تصریح کرد: «متاسفانه در این باره هم شیطنت هایی صورت گرفته و رسیدگی به پرونده طولانی شده است. برخی اعمال نفوذ کردند تا خواسته خودشان در این پرونده حاکم شود. با این حال طبق اخباری که من دارم، در هفته پیش رو قطعا نتیجه این پرونده اعلام می شود.»


نایب رییس فدراسیون کشتی در پایان گفت: «نباید سر خودمان کلاه بگذاریم. حتی اگر این پرونده هم حل شود که بعید است؛ در مسابقات بعدی چنین مشکلی گریبان کشتی و ورزش ایران را خواهد گرفت. باید فکری اساسی به حال اینطور مسائل شود.»