تیم منتخب سپاهان و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر

تیم منتخب سپاهان و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر

وبسایت رسمی برنامه نود - این هفته مصاف اصفهانی با سرخابی ها مهم ترین بازیهای لیگ را رقم زد.

به گزارش سایت نود، ذوب‌آهن و اصفهان همیشه جزو تیم های مطرح لیگ بودند. سپاهان پنج مرتبه جام قهرمانی را به اصفهان برده است.

ذوب‌آهن هم در چندین دوره در قواره یک مدعی درجه یک ظاهر شده است.

به بهانه تقابل اصفهانی‌ها با استقلال و پرسپولیس تیم منتخب بازیکنان ذوب‌آهن و سپاهان در ادوار لیگ برتر انتخاب شده است.

دروازه‌بان: آرمناک پطروسیان(سپاهان/ذوب‌آهن)

آرمناک سالها نماد باشگاه سپاهان و نمونه یک خارجی موفق در فوتبال ایران بود. بازیکنی که سالها در اصفهان خوش درخشید و دروازه سپاهان و ذوب‌آهن را بیمه کرد. پطروسیان ۱۱ سال در لیگ ایران توپ زد که دو سالش عضو ذوب‌آهن بود و مابقی را در سپاهان سپری کرد. او یکی از اسطوره‌های سپاهان محسوب می‌شود که قهرمانی در دوره دوم لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. پطروسیان در شش دوره لیگ برتر و ۵ دوره لیگ آزادگان(لیگ دسته اول سابق) حضور داشت. او در لیگ برتر ۸۱-۱۳۸۰ در تیم سپاهان به مدت ۷۰۴ دقیقه هیچ گلی دریافت نکرد و این رکورد او تا این فصل پابرجا بود.

دفاع وسط: هادی عقیلی(سپاهان)

در دو مقطع نزدیک به 10 سال برای سپاهان بازی کرد و یکی از اسطوره های باشگاه است. هادی عقیلی سه بار با این تیم قهرمان شد. عقیلی البته چند فصلی هم در خارج از کشور توپ زده است. عقیلی با سپاهان تا فینال جام حذفی هم رفت و در بین نامزدهای مرد سال آسیا قرار گرفت. این مدافع گلزن سابقه دو قهرمانی جام حذفی را هم دارد. 67 بازی ملی هم در کارنامه عقیلی دیده می شود. او بارها با پنالتی‌های مهمش سپاهان را به پیروزی رساند. عقیلی پس از مشکلاتی که با سپاهان پیدا کرد در پایان فصل پیش از فوتبال خداحافظی کرد.

دفاع وسط: محسن بنگر(سپاهان)

سالهای درخشانی را در سپاهان تجربه کرد. بنگر هشت سال برای سپاهان بازی کرد، سه بار این تیم قهرمان لیگ شد، دو بار جام حذفی را فتح کرد و یک نایب قهرمانی آسیا هم در کارنامه دارد. کارنامه‌ای مشابه زوج طلایی‌اش هادی عقیلی. او و عقیلی سالها خط دفاع سپاهان را بیمه کرده بودند. اصفهانی ها بنگر را به عنوان یک مدافع باتعصب می شناختند. بنگر بیش از 200 بازی برای سپیاهان انجام داد و یکی ستونها سپاهان در دهه پیش بود.

دفاع وسط: سپهر حیدری(ذوب‌آهن)

به مدت هفت سال ستون اصلی خط دفاعی ذوب‌آهن بود. این بازیکن اصفهانی با بازیهای درخشانش در ذوب‌آهن طعم قهرمانی در لیگ و جام حذفی را چشید سپس راهی پرسپولیس شد. کاپیتان سابق ذوب‌آهن در دو سال آخر بازی‌اش دوباره به ذوب‌آهن برگشت و برای این تیم بازی کرد. او در مجموع 9 سال عضو ذوب‌آهن بود و هشت دوره لیگ برتر را با پیراهن ذوب‌آهن تجربه کرد.

هافبک وسط: قاسم حدادی‌فر(ذوب‌آهن)

یکی از اسطوره های فوتبال اصفهان. قاسم حدادی‌فر در 13 دوره لیگ برتر برای ذوب‌آهن بازی کرده است. او همیشه محور اصلی ذوب‌آهن بوده است. مصدومیت البته به او اجازه نداد در یکی دو فصل اخیر مانند سابق موثر شود. قاسم نماینده ذوب‌آهن در جام جهانی 2014 بود. حدادی‌فر نزدیک به 300 بار پیراهن ذوب‌آهن را برتن کرده و سه بار با این تیم نایب قهرمان لیگ شده است. نایب قهرمانی در آسیا و چهار قهرمانی در جام حذفی هم در کارنامه این بازیکن دیده می شود.

هافبک بازیساز: محرم نویدکیا(سپاهان)

با پنچ قهرمانی رکوردی خیره کننده از خودش در لیگ برتر به جا گذاشت. در لیگ برتر فقط برای سپاهان بازی کرد و به غیر از یک فصل که در بوخوم حضور داشت تا قبل از خداحافظی در تمامی فصول لیگ برتر برای تیم محبوبش به میدان رفت. محرم در هر پنج قهرمانی سپاهان نقشی انکار ناپذیر ایفا کرد، مخصوصا در اولین قهرمانی این تیم در لیگ ایران که یک اتفاق تاریخی محسوب می شد. او در شروع لیگ گذشته از فوتبال خداحافظی کرد. بسیاری محرم نویدکیا را بهترین بازیکن تاریخ اصفهان می دانند.

هافبک راست: حسین پاپی( سپاهان)

یکی از بازیکنان قدیمی سپاهان محسوب می شود. پاپی 32 سالگی از جوانی عضو باشگاه سپاهان بوده است و نزدیک به 250 بازی برای این تیم انجام داده است. او همچنان در سپاهان باقی مانده و قدیمی ترین عضو باشگاه است. چهار قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی جام حذفی، نایب قهرمانی لیگ و آسیا در کارنامه پاپی دیده می شود.

هافبک چپ: احسان صفی(سپاهان)

یکی دیگر از ستارگان آسمان فوتبال اصفهان. این بازیکن اصالتا کاشانی یکی از بازیکنان باسابقه تیم ملی محسوب می شود که در جام جهانی 2014 حضوری ثابت داشت و شانس زیادی برای بازی در جام جهانی 2018 را دارد. حاج صفی در 10 فصل پیراهن سپاهان را برتن داشته است. او نزدیک به 300 بازی برای سپاهان انجام داده، سه بار قهرمان لیگ شده، سه بار فاتح جام حذفی بوده و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده است.

مهاجم: مهدی رجب زاده(ذوب‌آهن)

همواره یکی از ستاره های لیگ برتر بوده، حتی در همین 39 سالگی. درست است که رجب زاده قهرمانی در لیگ برتر ندارد اما همواره یکی از بازیکنان شاخص لیگ بوده است. او هم اکنون با 113 گل سومین گلزن تاریخ لیگ برتر است و می تواند در لیگ هفدهم با زدن چند گل به دومین گلزن تاریخ این رقابتها تبدیل شود. رجب زاده در 11 فصل لیگ برتر برای ذوب‌آهن بازی کرده است و بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است. دو قهرمانی جام حذفی، نایب قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی در لیگ در کارنامه کاپیتان ذوب‌آهن دیده می شود.

مهاجم: محمود کریمی( سپاهان)

اصفهانی ها او را یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر می دانند. محمود کریمی تکنیکی در هشت دوره ابتدایی لیگ مهاجم اصلی سپاهان بود. قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ را تجربه کرد و سه بار هم جام حذفی را برد. او یکی از عوامل اصلی نایب قهرمانی سپاهان در آسیا بود و در آسیا آمار بسیار خوبی در امر گلزنی از خودش به جا گذاشت. کریمی 32 گل در لیگ برتر برای سپاهان زد.

مهاجم: محمدرضا خلعتبری(ذوب‌آهن/ سپاهان)

پدیده یازدهمین تیم خلعتبری به شمار می رود. این بازیکن ریز نقش سابقه بازی برای هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن را دارد.خلعتبری با ذوب‌آهن بسیار خوش درخشید. او پنج فصل برای ذوب‌آهن بازی کرد و 34 گل زد. دو نایب قهرمانی لیگ، نایب قهرمانی آسیا و یک قهرمانی حذفی در ذوب‌آهن برای خلعتبری به دست آمد. این بازیکن که عادت به تیم عوض کردن دارد دو، سه فصلی هم برای سپاهان بازی کرد و 26 گل برای سپاهان زد. از عوامل پنجمین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بود. خلعتبری با سپاهان هم قهرمان جام حذفی شده است.

57189