5 بازی خاطره‌انگیز پرسپولیس و سپاهان؛ دست‌های آلوده

5 بازی خاطره‌انگیز پرسپولیس و سپاهان؛ دست‌های آلوده

وبسایت رسمی برنامه نود - تا 24 ساعت دیگر مسابقه پرسپولیس و سپاهان برگزار می‌شود. دیداری که در همه این سال‌ها جنجالی دنبال شده است.

به گزارش وبسایت نود، همیشه رقابت پرسپولیس و سپاهان حساس بوده، حتی اگر مثل این فصل با هم 28 امتیاز اختلاف داشته باشند. در همین یک دهه اخیر بارها یکی از این دو بعد از بازی مستقیم، به فرش یا به عرش رسید. مثل پنالتی فصل قبل رضاییان و طارمی که به تقلید از مسی و سوارز زده شد و به هواداران تیم شوک مثبت وارد کرد. یا فصل قبل‌اش که پرسپولیس چهار بر دو به سپاهان باخت و در اتفاقی عجیب قعرنشین جدول لیگ شد. ماجرای آب‌معدنی‌های آلوده و به قول علی دایی غش کردن محسن قهرمانی هم از دیگر حاشیه‌های تقابل پرسپولیس و سپاهان بوده است.

جالب است که اولین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس هم با مسابقه این تیم و سپاهان مصادف شده بود. دیداری که هادی نوروزی گل زد ولی اشتباهات عجیب بازیکنان باعث شد که پرسپولیس در پنج دقیقه پایانی مسابقه دو گل بخورد و برانکو کار را با باخت شروع کند. قبل از آن هم گل سپهر حیدری در دقیقه ۹۶ بود که مهم‌ترین اتفاق رویارویی این دو تیم بود و قهرمانی را از سپاهان گرفت و تقدیم پرسپولیسی‌ها کرد. اتفاقی که از آن بیشتر از یک دهه می‌گذرد. همچنین آخرین بازی دو تیم که در دور رفت همین فصل برگزار شد هم مصادف شده بود با آخرین بازی طارمی در پرسپولیس که اتفاقا گل هم زده بود. شب همان مسابقه حکم محرومیت طارمی صادر شد و این بازیکن هم درانتها از این تیم جدا شد.

5 مسابقه به یادماندنی پرسپولیس و سپاهان در ده سال اخیر

بازی با سپاهان اولین مسابقه‌ای بود که برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس نشست. دیداری از هفته 26 لیگ چهاردهم که پرسپولیس با گل هادی نوروزی یک بر صفر جلو بود ولی با اشتباهات عجیب بازیکنان تیم، برانکو اولین مسابقه‌اش در لیگ را به سپاهان باخت.

آب معدنی‌های آلوده یکی از جنجالی‌ترین تصاویر تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان را رقم زده است. مسابقه‌ای که بازیکنان پرسپولیس حالت عادی نداشتند و یکی یکی به زمین می‌افتادند. بعد از بازی هم کار چند نفر به سرم کشیده شد.

یک پنالتی مشکوک علیه پرسپولیس و اعتراض علی دایی به تصمیمات محسن قهرمانی، پشت پرده‌های زیادی از لیگ را نمایان کرد. دایی در کنفرانس مطبوعاتی جمله معروف «غش کردن داور» را به بیان کرد و بعد از آن صحبت‌ها چند نفر مثل محسن قهرمانی، محمدرضا مولایی و مرتضی کریمی محروم شدند.

در سومین هفته لیگ پانزدهم پرسپولیس مهمان سپاهان بود. مسابقه‌ای که 4-2 باخت و پرسپولیسِ برانکو قعرنشین جدول شانزده تیمی لیگ شد.

از اولین بازی پرسپولیس بعد از شکست در دربی فصل قبل استقبال فوق‌العاده‌ای شده بود. مسابقه‌ای که پرسپولیس تا دقیقه 56 به سپاهان گل نزده بود و نگرانی بابت تهدید صدرنشین به وجود آمده بود. ولی دو بازیکن پرسپولیس با یک سورپرایز ویژه، روزهای خوش پرسپولیس را به این تیم برگرداندند. رضاییان، طارمی به سبک سوارز و مسی پنالتی زدند. گلی خاطره‌انگیز و ماندگار.


14001