یادداشت؛ لیگ ملت‌های اروپا، آغاز یک تورنمنت خوب

یادداشت؛ لیگ ملت‌های اروپا، آغاز یک تورنمنت خوب

وبسایت رسمی برنامه نود - امروز یک تورنمنت جدید به صورت رسمی آغاز کار می کند: لیگ ملت های اروپا. این تورنمنت جانشین بازیهای دوستانه خواهد شد و یک تورنمنت واقعی و نوآورانه خواهد بود. برای اولین بار در فوتبال اروپا تیمهای ملی دسته بندی خواهند شد. تیمها قرار است به چهار دسته و چهار گروه تقسیم شوند. قهرمان های دسته اول برای قهرمانی بازیهای پلی آف برگزار خواهند شد. تیم های قعر جدولی به دسته پایین تر سقوط می کنند. در دسته های بعدی، قهرمان های  گروه به رده بالاتر صعود می کنند و تیمهای قعر جدول سقوط می کنند. طبیعتا تنها استثنا مربوط به گروه اخر است که نمی توانند به دسته پایان تری بروند. امروز بر اساس رنکینگ فیفا، قرعه کشی بازیها و گروه ها انجام خواهد شد.

این تورنمنت را دوست دارم. از ماه سپتامبر سال آینده جانشین بازیهای ملی خواهد شد و بازیهای پلی آف برای تعیین قهرمان دسته اول که اسپانیا هم در ان حضور دارد در پایان فصل برگزار خواهد شد. این بازیها جایگزین بازیهای نه چندان جذاب دوستانه خواهد شد. همه تیمها در این بازی ها دلیلی برای خودنمایی خواهند داشت، چه برای قهرمانی ، چه برای صعود چه برای مقابله با سقوط با دسته پایین تر. از سویی این تورنمنت جانشین سبک قدیمی برای مشخص کردن تیمهای صعودکننده به یورو خواهد شد. بقیه "فیفادی" ها نیز متعلق به بازیهای راهیابی به یورو خواهد بود که در ده گروه برگزار خواهد شد و دو تیم اول هر گروه راهی مسابقات می شوند.

اما یکی از نقاط قوت لیگ ملت های اروپا این است که چهار تا از تیمهای صعودکننده9 به یورو در این مسابقات مشخص خواهند شد. برای مشخص کردن توضیح صعود این چهار تیم کارم خیلی مشکل است پس اگر قرار باشد چنین کاری انجام می دهم ترجیح می دهم قانون اعداد اول در ریاضی را توضیح بدهم چرا که توضیح آن از توضیح این مسئله آسان تر است! نمی دانم در این سودوکو چطور می شود که یک نماینده قطعی از دسته چهارم، یک نماینده قطعی از دسته سوم و حداقل یک نماینده از دسته دوم بتواند صعودش به یورو را قطعی کند. به نظرم این بازیها اتفاق خوبی است. خیلی از تیمهایی که کل بازیهای تاریخشان هیچ دلیلی نداشت حالا به دلایل بزرگی بازی می کنند. آنها می خواهند صعود کنند، جایگاهشان را حفظ کنند یا حتی شانس صعود به یورو یا جام جهانی را داشته باشند. حس خیلی خوبی نسبت به این مسابقات دارم.

آلفردو رلانیو - مدیر مسئول آس

1140