سپاهان در شرایط کنونی مربی ایرانی می‌خواهد

سپاهان در شرایط کنونی مربی ایرانی می‌خواهد

به گزارش "ورزش‌سه"، حسین چرخابی درباره ناکامی های اخیر سپاهان گفت: متاسفانه ٢،٣ سالی می‌شود که باشگاه سپاهان با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و از قالب یک تیم مدعی تبدیل به تیمی بحران‌زده شده که در جدول شرایطی خطرناک دارد. با توجه به اتفاقات رخ‌داده وقت آن رسیده که مدیران باشگاه فکری اساسی برای حل مشکلات کنند وگرنه برکنار کردن کرانچار و آوردن مربی جدید و اخراج او بعد از چند ماه دردی از سپاهان دوا نمی‌کند. با ادامه روند فعلی سپاهان نه‌تنها به شرایط خوب خود برنمی‌گردد بلکه بدتر هم می‌شود و این موضوع برای هواداران این تیم و پیشکسوتان هرگز قابل‌ قبول نیست.


وی ادامه داد: عدم ثبات سرمربیان در سپاهان از ثبات‌نداشتن در مدیریت باشگاه نشأت می‌گیرد. در سال‌های اخیر مدیران زیادی به باشگاه سپاهان رفت‌وآمد داشته‌اند و هر کدام به شیوه مخصوص به خود باشگاه را اداره می‌کردند. با این شرایط تصمیم‌گیری‌های درستی برای سپاهان انجام نمی‌شد و مدیران با عجله و شتاب زیاد دست به انتخاب سرمربی‌های مختلف می‌زدند که نتیجه آن را این روزها می‌بینیم و سپاهان از یک تیم همیشه مدعی به تیمی فانوس به دست تبدیل شده است.


سرمربی سابق سپاهان همچنین بیان کرد: متاسفانه در سپاهان هیچ اقدامی روی حساب و کتاب انجام نمی‌شود و خبری از چارت مخصوص که در باشگاه‌های بزرگ می‌بینیم، نیست. در یک باشگاه کسی که ٥٠‌درصد سهام یک باشگاه خصوصی را در اختیار دارد، به ‌عنوان مدیر انتخاب می‌شود و او مسئولی برای تیم انتخاب می‌کند که او با تعیین اعضای کمیته فنی و مشورت با آنها سرمربی مناسب را برای تیم انتخاب می‌کند؛ اما در ایران از چنین چارتی خبری نیست و یک مدیر نمی‌تواند شرح وظایف خود و همکارانش را مشخص کند.


چرخابی در پایان افزود: زمانی که محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان بود، همه چیز در این باشگاه ثبات داشت و دلیل موفقیت‌های پی‌در‌پی این تیم هم همین نحوه مدیریت ساکت بود. تا جایی که من اطلاع دارم کارخانه فولاد مبارکه هم هیچ‌ کم‌وکاستی برای باشگاه نگذاشته؛ اما تصمیم‌های عجولانه مدیران باعث شده سپاهان به این روز بیفتد. به اعتقاد من در حال ‌حاضر مربی ایرانی بهترین گزینه برای سپاهان است، چون فقط ١٠ بازی تا پایان لیگ باقی مانده و انتخاب مربی خارجی ریسک است. مسئولان سپاهان برای ادامه لیگ مربی ایرانی انتخاب کنند و برای‌ سال آینده مربی خارجی مناسبی را در نظر بگیرند و به او فرصت کافی بدهند.