از بازی با لیبی تا گودبای پارتی در تهران

از بازی با لیبی تا گودبای پارتی در تهران

به گزارش "ورزش سه"، بیشتر تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه برنامه بازی های تدارکاتی خود را تنظیم و رسانه ای کردند اما درست مثل همیشه فدراسیون فوتبال ایران با سردرگمی عجیب از انتخاب چند حریف تدارکاتی مناسب غافل ماند تا شایعات و گمانه زنی های زیادی در این یکی دو ماه پیرامون این بازی ها و برنامه های اردوی ایران رقم بخورد.


در فاصله چند ماه تا آغاز جام جهانی و رقابت ایران با تیم های صاحب نام در گروه مرگ حالا آخرین اخبار از تنظیم و تدوین بخش عمده ای برنامه های آماده سازی کارلوس کی روش و شاگردانش حکایت دارد که بخشی از این برنامه ها آن هم نه به صورت قطعی و باز هم گمانه زنی به این شرح اعلام شده است.


تیم ملی اولین دیدار دوستانه خود را مقابل لیبی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد. این بازی در تاریخ 23 اسفندماه برگزار می‌شود آن هم در حضور تماشاگران تا به این ترتیب با برگزاری آن پشت درهای بسته مخالفت شود. پیش از این شنیده می شد بازی دور از چشم همگان خواهد بود که فدراسیون زیر بار نرفت.

اولین بازی رسمی در سال 97 روز دوم یا سوم فروردین ماه در اردوی اروپایی برگزار خواهد شد تا نوروز ملی پوشان با مصافی تدارکاتی استارت بخورد. برای این بازی سه گزینه مطرح شده که قرار است یکی از بین تونس، سنگال و بوسنی هرزگوین به عنوان حریف ایران انتخاب شود.


دیدار دوستانه ایران و الجزایر در تاریخ 7 فروردین‌ماه 97 در اتریش برگزار می‌شود . این بازی طبق هماهنگی های به عمل آمده به میزبانی یکی از ورزشگاه های شهر وین خواهد بود تا شبیه سازی مناسبی برای اولین بازی ایران در جام جهانی مقابل حریف آفریقایی انجام شود.


تیم ملی 18 اردیبهشت‌ماه 97 مرحله بعدی اردوی خود را آغاز و در این اردو دیداری با ازبکستان برگزار خواهد کرد.هنوز تاریخ دقیق و مکان بازی مشخص نشده اما گفته می شود احتمالا این بازی در اردوی ترکیه خواهد بود.


ملی‌پوشان در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه با یکی از تیم‌های سوریه، لبنان یا اردن مصاف خواهند داد.برگزاری این بازی آن هم با حریفان درجه دوم آسیایی مشخص نیست بر چه اساسی تدارک دیده شده است؟ آن هم در شرایطی که تیم ملی باید یک ماه بعد به مصاف پرتغال، اسپانیا و مراکش برود.


بعد از مذاکرات طولانی سرانجام جدال با ترکیه قطعی شد به نحوی که این بازی روز30 اردیبهشت‌ماه در خاک ترکیه خواهد بود که از شهر استانبول به عنوان میزبان احتمالی نام برده می شود گرچه هیچ بعید نیست در آخرین لحظات بازی به آنکارا منتقل شود.


دیدار خداحافظی و مراسم بدرقه کاروان تیم ملی به روسیه روز 7 خردادماه برگزار خواهد شد. قرار است در این روز تیم ملی به مصاف یکی از تیم های بزرگ و مطرح دنیا برود تا مراسم خداحافظی 80 هزار نفری برای ملی پوشان تدارک دیده شود.تا به اینجا از ایتالیا به عنوان گزینه اصلی فدراسیون برای این بازی نام برده می شود که باید دید مذاکرات به سرانجام خواهد رسید یا نه؟